Tror ni det är dags?

Sv: Tror ni det är dags?

Är det inte bättre att komma med argument varför du har valt att avla på tiken, än att bara lämna tråden och verka tämligen oseriös? :confused:

Så då ska alla som avlar träda fram och berätta varför?

1. Det är en trevlig och fin tik, med fina linjer.
2. Jag ska själv spara en valp.
3. Jag har redan köpare på några valpar, men det har väl de flesta, innan valparna är födda.

Jaja, skitsamma lämnar tråden.

Jag har inte ett dugg sorgligt liv, tvärt om så har jag ett härligt, innehållsrikt (hund)liv, men då du inte svarade och flera frågade om rasen du avlar på, så why not?

Om du vill avla på en grandis, som ligger under bordet och tycker det är mindre trevligt när det smälls ute och tycker det är helt ok av en avelstik att göra så, är din sak. Inte min..

De som frågar mig vad jag har för ras och varför jag avlar på mina tikar får i alla fall svar :cool:

Om det nu är en sådan trevlig och fin tik, varför reggar du inte ens valparna då? Om du nu ska upprepa samma sak som du gjorde med förra kullen, som du ihärdigt berättade om här på Buke.

Man behöver inte direkt snoka för att få reda på något om dig eller dina hundar, eftersom du skriver om det här.

Varför skulle jag vara avundsjuk på dig för? Jag är rätt nöjd med mina egna hundar, och min egen kommande avel. Som kommer att bedrivas 100% seriöst, och med avelsdjur av toppkvalitet, annars kan det vara.
Man främjar inte en ras genom att använda medelmåttiga avelsdjur.

Så nej, jag är inte avundsjuk :) Jag har fri tillgång till underbara GD's, med bra mentalitet och utseende, att pyssla med precis när jag vill. Dom är så som rasen ska vara, och den uppfödaren gör sitt jobb ordentligt.

Så då ska alla som avlar träda fram och berätta varför?

1. Det är en trevlig och fin tik, med fina linjer.
2. Jag ska själv spara en valp.
3. Jag har redan köpare på några valpar, men det har väl de flesta, innan valparna är födda.

Jaja, skitsamma lämnar tråden.

De fina linjerna vill man väl ha papper på? Annars så är ju hundarna lika med blandras.

varför hålla på o racka ner på alla?? hon frågade om någon kände igen symptomen, hon bad inte om massa skit. och vad är det för fel med blandraser?? renrasiga hundar är långtifrån perfekta de med!!:mad:

Jag tror folk mest är trötta på att ras efter ras blir sämre och sämre tack vare att folk vill para sina älsklingar (och i många fall kanske inte inser att en skotträdd hund, hund med andra rädslor eller exteriöra fel är en hund som inte tillför rasen något, utan snarare tvärt om).
I det här fallet handlar det ju dessutom om en hund som lätt väger 70-80 kg som vuxen, och då blir det till slut farligt med idiotavel.

Ingen hund är perfekt, renrasig eller blandras, men varför inte regga valparna om de nu har fina linjer?:confused:

Tillägg: Inte direkt menat mot TS, utan mer allmänt..

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 550
Senast: Fibusen
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 507
Senast: Sel
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 257
Senast: Juli0a
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 876
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka