Tror ni det är dags?

jassica

Trådstartare
Jag går ju i väntans tider med min tik, dagarna känns oehört långa när inget händer!

Men så idag, har hon gett mig lite vibbar om att det kanske är dags, hon spydde imorse, och har sedan käkat gräs och spytt två gånger till, dregglar som en val, haft lite frossa, och dricker massa vatten.

Blir inget jobbande idag, för min del.

Försöker hitta på termometern för att ta tempen på henne.

Så vad tror ni, kanske jag har massa små sötnosar innan dagen är slut?:love:

Sv: Tror ni det är dags?

okej, nej hon kräktes på morgonen när hon fick sin förra kull å. Dreglet hör väl till hennes ras.

Hittar inte termometern, så det kan ajg inte svara på..

Visst kan det vara på gång, men alla tikar visar ju olika tecken och det går olika fort för alla. Vissa kräks i slutskedet - när valparna radar upp sig och livmodern börjar få sammandragningar kan det påverka magen åt båda håll så att säga. ;) Jag har en som är i princip fullständigt oberörd fram tills hon börjar krysta i princip, så där gäller det att tempa och vara supervaksam. Hon kan möjligen äta lite dåligt och bete sig lite skumt ett par timmar innan det är dags men det skulle vara oerhört lätt att missa också, om man satt lugn i förvissningen om att tiken minsann ska hässja och bädda en massa innan det är dags. :D

ja det är sant, att alla visar olika.

Jag får hålla tummarna på att det händer något snart, tänkte bädda ner oss i sängen, och bara ta det lugnt.

kräks hon efter att hon ätit? I sånt fall kan det vara så att inte maten får plats i magen...

Nej det gör hon inte, har inte gjort under hela dräktigheten, utan detta hände imorse, innan hon fått i sig frukost.

Nej, hon har ju inte gjort det, ett evigt väntande, om det bara fanns en knapp man kunde trycka på :D

Dock blir det nog inget ikväll heller, en massa fyverkerier i grannskapat, vilket gör att hon ligger under bordet och tycker det är mindre trevligt.

Min andra lillhund har krypit in under huset, livrädd, och inte lyckas jag få fram henne, har lsyt som en galning med ficklampa men ser henne int,e är orolig att hon sprungit till skogs, så ska ge mig ut nu och leta.

ja hon är så fin så. Tror du missuppfattar mig eller jag som skrivit dumt uttryckt, hon ligger under bordet och tjurar och tycker det är träligt när det smnälls och hålls på så hon icke kan sova.

Skotträdd är hon inte det minsta, så det är ingen fara.

Jag har då iallafall tio nöjda valpköpare från förgående kull, så du kan tillbringa din valborg med något annat än och sitta och oroa dig för oss, tack ändå.

vilken tur att min hund inte är det då, så hon skulle blivit förbjuden.

Jag har då iallafall tio nöjda valpköpare från förgående kull, så du kan tillbringa din valborg med något annat än och sitta och oroa dig för oss, tack ändå.

hahahahah om hunden inte är berörd varför är den vaken o är brydd alltså är den ju berörd av smällarna annars skulle den ju sova.

anledningen till att hon är vaken är för att vi nyss gjort natten i stallet, hon brukar inte gå i sömnen när hon är ute.

"hon ligger under bordet och tjurar och tycker det är träligt när det smnälls och hålls på så hon icke kan sova."

hahah du är ju festlig du...Har du stallet under bordet?

Du skriver ju klart o tydligt i ditt inlägg att hon ligger under bordet o tycker det är mindre trevligt o inte kan sova

Det går ju bara att tro en sak att hon inte tycker smällarna är trevliga o hon är berörd av dom.

Mina sover o det smäller här också...

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 550
Senast: Fibusen
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 507
Senast: Sel
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 257
Senast: Juli0a
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 876
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka