Tromb i Strzegom igår!

Pooh

Trådstartare
Har ryttare och häst i polska Strzegom denna veckan. Igår blåste det rejält där, men inga svenska hästar/ryttare är skadade dock, skönt. Fick ett sms av min ryttare igår em: "Mister mår bra!" Jag visste ju inget om stormen, men nu fattade jag det omtänksamma meddelandet. :)

Kopierat: "Tromb lyfte tävlingsstall
*En åskstorm eller tromb drog in över tävlingsplatsen i polska Strzegom på torsdagseftermiddagen. Som genom ett under klarade sig svenska hästar och ryttare från skador. Det skriver SvRF på sin hemsida.
*
Med kraften av 120 km/tim drog stormen in över stallområdet. Ett av de tillfälliga stallen lyfte och blåste in i ett annat stall. En stor trupp svenska ryttare är på plats för att rida världscupen i fälttävlan och kringklasserna men*varken ryttare eller hästar blev skadade."

Pooh!

Sv: Tromb i Strzegom igår!

vilken tur att dom klarade sej.
hoppas alla andra klarade sej oxå.
otäckt när vädrets makter tar över helt o hållet.

Jag hörde att en häst hade avlidit och en var svårt skadad. Vet inte vem dock, eller från vilket land..

Läste det i lokaltidningen idag då Linda Algotsson är från Kalmar typ :) Tidningen hade pratat med henne och enligt henne hade alla svenskar klarat sig bra och så. Det var ju tur de :smirk:

Jag hörde två skadade, men det är möjligt att den ena dog...

Änglavakt på resten i alla fall! Puuuh...

två hästar skadade, varav en skadade sej när stallet blåste upp i luften o landade på d svenska hästarnas stall...en polsk häst fick sövas o sys ute på fältet, en annan blev sprakad rejält eftersom ett tjugotal hästar koll lös...däribland hingstar...vilkten nationalitet den sparkade hästen hade har ja ingen aning om, och om d tvingades avliva den d fick sy vet ja inte heller...men...tack o lov att inte flera skadade sej...vädret har visst varit bättre sen dess...så nu håller vi tummarna för våra blå gula =)

Grattis i alla fall till de jättefina framgångarna i helgen!

Linda- 2:a World cup klassen
Anna- 1:a CCI***
Viktoria- 12:a WC- klassen

Lovande resultat inför VM :bump:

Och reserven Niklas på en 13:e plats tätt bakom Viktoria! :bump:

I den *** red han Keep Clapping och i den * red han min Mister, + två franska. :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) En polsk tromb drog in i det svenska landslaget i fälttävlan på onsdagen. Vinden ven i 120 kilometer i timmen. Ett stall...
Svar
1
· Visningar
816
Senast: Karoliina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka