Trollningar.

Jag skrev inget om troll just där, men om de som ifrågasätter inte kan ifrågasättas blir det ju samma fel fast på ett annat ställe?

Jag för inte heller bok över vad jag sagt överallt eller till vilka användare.
Du citerade mitt svar som handlade om att inte tysta de som ifrågasätter trollen. Kan iofs inte tycka det är samma fel heller. Men vi har nog väldigt olika syn på vad som är ett okej beteende mot sina medmänniskor.

.
Vi moderatorer har nog ganska god koll på dessa och lägger rätt mycket tid på att försöka hantera det hela på ett så bra sätt som möjligt, vilket inte alltid syns utåt.
Utan att citera hela inlägget, så är det det här jag ville höra.

Hur vill moderatorerna att vi vanliga användare hanterar det flera av oss uppfattar som trollningar och i förlängningen som möjlig påverkanskampanj?
Svaret på min ursprungsundran är alltså
"rapportera, så tar moderatorerna hand om det hela."

Jag är godtrogen. Så är det bara, jag tror gott om folk och utgår från att ingen vill något illa.
Så himla tråkigt att höra att det finns andra som inte tänker på samma sätt.

Jag vet inte hur man ska göra, ifrågasätta eller ignorera, och det är säkert olika vad som är bäst också..

Jag med. Orkar inte heller ha så mycket koll på olika användare så jag har garanterat peppat och hjärtat sådana som det berättas om i tråden! Utan att på någotvis vilja stötta trollande.

Vill man kan man ju kartlägga hur mycket som helst, speciellt om man har den typen av minne men jag antar (eller så är jag och @Blyger i minoritet? 😅) att många också bra läst en liten del och inte ens insett problematiken. Jag tänker inte ta på mig någon offerkofta för det men känns liksom svårt att låta bli att göra något man inte ens vet om utan det kan ju vara en förklaring till det stillsamma stöttandet av trollande, att man helt enkelt inte vet.

Jag med. Orkar inte heller ha så mycket koll på olika användare så jag har garanterat peppat och hjärtat sådana som det berättas om i tråden! Utan att på någotvis vilja stötta trollande.

Vill man kan man ju kartlägga hur mycket som helst, speciellt om man har den typen av minne men jag antar (eller så är jag och @Blyger i minoritet? 😅) att många också bra läst en liten del och inte ens insett problematiken. Jag tänker inte ta på mig någon offerkofta för det men känns liksom svårt att låta bli att göra något man inte ens vet om utan det kan ju vara en förklaring till det stillsamma stöttandet av trollande, att man helt enkelt inte vet.
Ärligt talat så känner jag också. Det här med att folk skulle skaffa en massa nick och lägga så mycket investering i ett forum på nätet, det känns lite sorgligt. Det hoppas jag att det är få som gör - och det är iallafall också min generella upplevelse.

Jag känner inte heller alls igen det där med att personer ljuger ihop fantastiska historier och har många nick. Hur vet man det? Och i vilka forumdelar/trådar förekommer det i så fall? Jag kan säkert ha missat en del om det är någon jag har på ignore - men det var länge sedan jag ignorerade någon, och det här påstås ju främst gälla nya användare.

Ärligt talat så känner jag också. Det här med att folk skulle skaffa en massa nick och lägga så mycket investering i ett forum på nätet, det känns lite sorgligt. Det hoppas jag att det är få som gör - och det är iallafall också min generella upplevelse.
tdlr = Elly gillar inte troll och svammlar på:nailbiting:

Det är tyvärr inget ovanligt numera även om Buke iaf genomskådar det efter ett tag om man jämför med Familjeliv där trådarna går på repeat med samma troll dag efter dag. Ibland kommer dessa hit och postar samma trådar med exakt samma svar och får då gulligull där folk tycker man är så elak som råkar sätta en skrattande smiley åt något helt befängt eller ifrågasätter:p
Jag hoppas det är samma personer som knappt förknippar inlägg med person men annars finns det nog folk här som tror att jag är någon form av bråksjuk idiot vilket är väldigt långt från mina vanliga inlägg :o

Problemet med åtminstone några nick här är att de verkligen haft ämnen som berör, kanske fått stöd i PM/offsite och folk verkligen har dedikerat tid till någon som verkat behöva hjälp. För så gör de när andra behövt stöd, kanske t.om tidigare fått stöd på Buke och i det vara villiga att dela med sig av sina personliga erfarenheter om känsliga ämnen. Jag älskar det med Buke! Jag hade gärna haft kvar min tidigare naivitet.
Sen blir personerna ofta utåtagerande mot de som försöker stötta och allt blir manipulativt... De nick som jag tänker på har inte isolerade enstaka trådar utan mängder av inlägg där säkert något stämmer in på hur personen egentligen lever men det är mycket som är gjort för att få sympati. Jag har svårt att förstå hur folk gör allt så uträknat när denne hade kunnat få stöd som sig själv.

tdlr = Elly gillar inte troll och svammlar på:nailbiting:

Det är tyvärr inget ovanligt numera även om Buke iaf genomskådar det efter ett tag om man jämför med Familjeliv där trådarna går på repeat med samma troll dag efter dag. Ibland kommer dessa hit och postar samma trådar med exakt samma svar och får då gulligull där folk tycker man är så elak som råkar sätta en skrattande smiley åt något helt befängt eller ifrågasätter:p
Jag hoppas det är samma personer som knappt förknippar inlägg med person men annars finns det nog folk här som tror att jag är någon form av bråksjuk idiot vilket är väldigt långt från mina vanliga inlägg :o

Problemet med åtminstone några nick här är att de verkligen haft ämnen som berör, kanske fått stöd i PM/offsite och folk verkligen har dedikerat tid till någon som verkat behöva hjälp. För så gör de när andra behövt stöd, kanske t.om tidigare fått stöd på Buke och i det vara villiga att dela med sig av sina personliga erfarenheter om känsliga ämnen. Jag älskar det med Buke! Jag hade gärna haft kvar min tidigare naivitet.
Sen blir personerna ofta utåtagerande mot de som försöker stötta och allt blir manipulativt... De nick som jag tänker på har inte isolerade enstaka trådar utan mängder av inlägg där säkert något stämmer in på hur personen egentligen lever men det är mycket som är gjort för att få sympati. Jag har svårt att förstå hur folk gör allt så uträknat när denne hade kunnat få stöd som sig själv.
Men var och när förekommer detta, och hur vet du att personer som uppger sig må dåligt på olika sätt hittar på för att få sympati? Att någon som mår väldigt dåligt periodvis kan bli utåtagerande när de får svar de inte vill höra behöver ju verkligen inte innebära att de trollar?
Uppenbarligen är ni ju många som upplever det här. Jag kan inte minnas att jag någonsin stött på det trots att jag lägger orimligt mycket tid på den här sidan (läser väldigt mycket mer än jag skriver).

Men var och när förekommer detta, och hur vet du att personer som uppger sig må dåligt på olika sätt hittar på för att få sympati? Att någon som mår väldigt dåligt periodvis kan bli utåtagerande när de får svar de inte vill höra behöver ju verkligen inte innebära att de trollar?
Uppenbarligen är ni ju många som upplever det här. Jag kan inte minnas att jag någonsin stött på det trots att jag lägger orimligt mycket tid på den här sidan (läser väldigt mycket mer än jag skriver).
Tillägg: Jag har ju så klart sett en del troll i form av nya användare som direkt t.ex. hyllar Trump, användare som totalt tjatar sönder trådar istället för att diskutera, och skummisar typ stövelpervot för en halv evighet sen som försökte få folk att lägga upp fotbilder. Men det du och ni som gillar ditt inlägg syftar på är något annat, väl?

Det är svårt att svara på då vi inte får peka ut troll. Men det sker ju saker även utanför buke, nån känner nån osv och så inser man att det den här personen skriver stämmer inte.

Sen som @bettysmatte skrev, om det händer otroliga saker hela tiden och personens liv är som taget ur en roman, ja då är nog inte allt riktigt sant.

Jag pratar om nick där det av olika skäl blivit uppenbart att de trollar (utom alla tvivel...tyvärr) och då utgår jag utifrån vad nicken berört att de egentligen inte mår bra. Vilket är en rätt snäll tolkning av deras beteende. Det är inte vanligt utåtagerande utan med en manipulativ ådra där de fastnar i sina egna lögner och glömmer av stora sk livshändelser. Allt alla andra gör är fel, folk stöttar på fel sätt... Troll kan jobba på många sätt men denna typ är jävligast och jag har svårt att se vad de tjänar på detta på ett forum där vi oftast stöttar vad än som behövs.

Många gör absolut som du säger utan att dessa är troll på en mindre nivå för klart folk blir upprörda ibland och inte alltid är mottagliga för andras åsikter. Svårt att förklara utan att dra fullständiga analyser av folk och händelser :p

Längtar ofta tillbaka en sisådär 20 år när Bukes enda tydliga troll var en "popkille" som jag nog inte var ensam om att tycka var lite cool då vi var många tjejer i tonåren som gillade Kent etc:D Han fick några veckor tills någons kusin hade reagerat på att han hade snott sin användarbild av dennes bekant typ:rofl:

Längtar ofta tillbaka en sisådär 20 år när Bukes enda tydliga troll var en "popkille" som jag nog inte var ensam om att tycka var lite cool då vi var många tjejer i tonåren som gillade Kent etc:D Han fick några veckor tills någons kusin hade reagerat på att han hade snott sin användarbild av dennes bekant typ:rofl:

Men ja, åh nu minns jag lite varför jag faktiskt skrev på buke förr :rofl: HATÄLSKADE killen där man alltid gissade hur många inlägg det var kvar innan en viss parameter av storlek kom på tal. Ingen snuskigt utan jag bara vägrar skriva ordet efter de åren :laugh:

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
748
Senast: Shaggy
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: Krålus
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 793
Senast: Tilly_85
·
Bukefalos Senaste tiden har jag inte kunnat använda några postfunktioner på mobilen, allt är ljusgrått och oklickbart (ex ladda upp bild). Loggar...
Svar
4
· Visningar
170
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Klippa hund
  • Kattbilder #10