Trollningar.

Det handlar ju också vad de skriver om , här på buke så får man inte ifrågasätta nick som skriver om egna känsliga saker, även om det finns tydliga bevis bland alla inlägg att det inte stämmer.
Just det vet ju trollet/trollen om och väljer ämnen därefter.
Jag är väl också förvånad att de som är inne i de trådarna och läser och skriver mest är de som går på allt och är helt resistenta på skriverier som inte kan stämma, och som någon sa, det är faktiskt de som ger nickets skriverier sanning med medhåll o hjärtan o allt vad det nu är.
Jag tycker ju också det är konstigt, men ämnen som väcker empati och ett troll som är proffs i manipulation så...

Jag gick in och kollade de senare inläggen det gäller och hade de varit anti-Trump istället för pro-Trump hade det inte blivit någon reaktion alls för samma typ av inlägg, så visst kan man se det som att problemet är oliktänkande. Sen var det flera andra som spelade med också så att banna användaren som nu gjorts är ganska löjligt faktiskt.
Jag håller inte alls med dig. Användaren har i flera fall spridit det som i bästa fall är halvsanningar, blivit ifrågasatt, inte svarat och gått vidare med ny halvsanning. Det som föranledde reaktioner häromdagen var ett inlägg som kom otroligt vältajmat i tid med ett utspel från den ryska delegationen i Saudiarabien.

Du har själv gjort inlägg som kan uppfattas som Trump-positiva. Du har väl inte blivit anmäld för det? Det här är något annat än att vara oliktänkande.

Just det vet ju trollet/trollen om och väljer ämnen därefter.

Jag tycker ju också det är konstigt, men ämnen som väcker empati och ett troll som är proffs i manipulation så...

Sinnes är vad det är. Och sjukt tråkigt. När man själv känner att man måste fundera över vad man vill dela med sig av och hur mycket engagemang man vill lägga i vissa trådar. Riktigt riktigt tråkigt, och sjukt.

Vissa Troll söker likasinnade.
Orsakerna kan variera.
En orsak kan vara för att få ihop en grupp för påverkan.
En annan kan vara ett sökande efter människor som känner sig missförstådda och därmed blir lätta byten för bedrägerier.

Oavsett orsak så är nog det bästa att visa att det inte finns något att hämta här.

Om man är intresserad av att utveckla intressanta karaktärer, miljöer och berättelser så är det ju bättre - och framför allt ärligare - att skriva en bok. Men, det är klart, då får man ju inte det omedelbara gensvar som jag antar att man söker som troll...
Fast det är ju det de inte kan- utveckla karaktärer, miljöer och berättelser - det skulle aldrig räcka till för en bok för där måste detaljer stämma, sedan kan man undra....vilka mår de bäst av att lura? de som går på deras historier med hull o hår, hjärtan och krammojjis, eller mår de bäst av att förstå och veta att det finns en bunt som vet att de luras och ljuger men att buke som forum inte tillåter dem att motsvara och bevisa det?

Jag är godtrogen. Så är det bara, jag tror gott om folk och utgår från att ingen vill något illa.
Så himla tråkigt att höra att det finns andra som inte tänker på samma sätt.

Jag vet inte hur man ska göra, ifrågasätta eller ignorera, och det är säkert olika vad som är bäst också..

Du har själv gjort inlägg som kan uppfattas som Trump-positiva.
Inte i den betydelse du lägger i Trump-positiv, är det något jag varit tydlig med är det att man måste komma bort från det här att heja på olika läger, oavsett om det är pro/anti-Trump eller motsvarigheterna inom svensk politik.

Inte i den betydelse du lägger i Trump-positiv, är det något jag varit tydlig med är det att man måste komma bort från det här att heja på olika läger, oavsett om det är pro/anti-Trump eller motsvarigheterna inom svensk politik.

Men vet du, man kan vara i princip genomgående kritisk mot Donald Trump utan att det innebär att man hejar på ett läger. Det finns ingen lag som säger att man måste uttrycka att alla är lika goda kålsupare.

Och du missar helt poängen i det jag skrev: att det inte handlar om åsikter i det fall vi diskuterar. Det handlar om att uttrycka ryska talepunkter i en situation där Ryssland är i krig mot ett land i Europa.

Tror aldrig jag noterat nåt sånt? Jag tar för givet att vissa är politiskt aktiva (och vissa säger sig ju också vara det), och de grundvärderingarna/intresset försvinner ju liksom inte bara för att man befinner sig på ett mer anonymt forum. Man kan tycka att det är givande att diskutera utan att det innebär att man "driver opinion".
Några på forumet är öppna med att de har direkta kopplingar till politiska organisationer, det är inte det minsta problem eller fel, de brukar dock hålla en ganska låg profil i diskussioner som rör politik.

Jag tycker det är en bra sak att om man vill diskutera politik på ett anonymt forum och är politiskt aktiv berätta om det, det är förstås en skala hur involverad man är men åtminstone om det är ens arbete att driva opinion i politiska frågor. Det är såklart bara min gissning men några sticker klart ut, det märktes tydligt i samband med senaste valet.

Och du missar helt poängen i det jag skrev: att det inte handlar om åsikter i det fall vi diskuterar. Det handlar om att uttrycka ryska talepunkter i en situation där Ryssland är i krig mot ett land i Europa.
Jag missade inte poängen men behöver konkret vilka inlägg det handlar om för att kunna säga något om det.

Jag missade inte poängen men behöver konkret vilka inlägg det handlar om för att kunna säga något om det.

Du har varit i tråden. Jag tänker inte länka, det är mer än bara ett konkret inlägg. Det är möjligt att du inte håller med och det är okej, men vi är flera stycken nu som reagerat.

Nu diskuteras det olika typer av "troll" här. Sedan är det bra om vi håller detta generellt och inte går till personangrepp på personer i denna eller andra trådar.

Vi moderatorer har nog ganska god koll på dessa och lägger rätt mycket tid på att försöka hantera det hela på ett så bra sätt som möjligt, vilket inte alltid syns utåt.

De flesta av dessa användare tror jag inte jag skulle kalla just troll, de är helt klart problematiska, samtidigt anser jag att vi i princip bara kan moderera utifrån det som sker här öppet på Bukefalos.

Ex.vis har vi alltid försökt plocka bort insamlingar av pengar om de skett här, mer handgriplig hjälp känns bättre.
Sedan tycker jag det är viktigt att alla funderar lite innan de ex.vis skänker pengar till någon.
Användare här inne har ibland speciella agendor och ibland är nog det de skriver mer eller mindre inte sant alls. Precis som överallt i världen.

Det som inte finns här inne är algoritmer som gömmer eller visar olika typer av innehåll.
Jag vill gärna att olika åsikter får komma till tals och tror att det ofta är bättre att de kommer fram så att de kan bemötas.
Jag tror det vore djupt olyckligt om vi försökte skapa en typ av egen filterbubbla genom att ta bort allt som inte stämmer med en majoritets världsbild.

Men ibland kan det bli lite för mycket på olika sätt och om då beteendet och innehållet bryter mot forumets regler delas varningar ut som kan leda till kortare eller längre avstängningar.

"Trollen" har nog alla fått en hel del varningar och en del har bannats permanent och jag tycker faktiskt att det överlag har blivit bättre nu jämfört med för något eller några år sedan.

Ibland missar vi självklart saker, då är det jättebra om ni rapporterar, framförallt inlägg som går över gränsen. Men även om någon verkar vara nära gränsen återkommande så vi kan göra en mer samlad bedömning. Oftast har vi säkert redan användaren under uppsikt, men det är ändå bra att bli påmind.

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
748
Senast: Shaggy
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: Krålus
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 793
Senast: Tilly_85
·
Bukefalos Senaste tiden har jag inte kunnat använda några postfunktioner på mobilen, allt är ljusgrått och oklickbart (ex ladda upp bild). Loggar...
Svar
4
· Visningar
170
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Klippa hund
  • Kattbilder #10