Troféer på buke????

Att jag blev mobbad i stort sett i hela mitt liv (grundskola och gymnasiet) förtäljer inte historien och har inget med det att göra. Jag trivs utmärkt med mig själv idag.

Det jag reagerade på var just trofén "Någon gillar dig". Det är löjligt. Jag har inga problem med att folk inte gillar mig, jag gillar inte heller så värst många. Det hade varit bättre att slopa den trofén alternativt döpa om den till något annat men jag har svårt att se något annat bra alternativ.

Troféer som behandlar andra delar är väl en rolig funktion men det är inte just den "någon gillar dig". Lite som "Grattis, du är omtyckt!". Är det något att gratulera för?

Jag har inte kritiserat gilla-funktionen men ni ville väl uppfatta det så. Jag tycker bara att det är fel att ha en sådan trofé.

Men om andra tycker att det är en kul grej, det skadar ingen - varför måste det ändras för att du tar illa vid dig? Och VARFÖR tar du illa vid dig?

Eller är det vi som är fåniga som tycker det är roligt?

Gilla-funktionen skulle kunna leda till att folk skriver bra inlägg, t ex inlägg med bra fakta, bra sammanfattat, intressanta egna upplevelser och annat som gör forumet mer läsvärt.

Om gilla-funktionen ibland leder till att vi får ett intressantare innehåll på forumet anser jag det bra.
Om Troféer, som är ett lite fånigt namn leder till att folk skriver bättre innehåll anser jag även detta bra.
Förut var det enbart kvantitet som gällde, antal inlägg, nu finns det även lite annat med, vilket jag tycker är bra.

Jag tycker att gillningarna fungerar förvånansvärt bra. I början såg jag framför mig hur varenda gång någon skriver nåt elakt till mig (du är så bitter, får du aldrig ligga eller? Etc etc) så skulle resten av alla som avskyr mig att ramla in och gilla det men så har det faktiskt inte blivit.

Däremot håller jag med @Trani om att det är svårt att bemöta alla som bara gillar men inte själva är aktiva i tråden.

Jag tycker att gillningarna fungerar förvånansvärt bra. I början såg jag framför mig hur varenda gång någon skriver nåt elakt till mig (du är så bitter, får du aldrig ligga eller? Etc etc) så skulle resten av alla som avskyr mig att ramla in och gilla det men så har det faktiskt inte blivit.

HAHAHA det var det roligaste jag läst på länge :up:

@niphredil
Ja det hade ju inte varit kul. Å andra sidan så hade jag nog reflekterat över varför jag fått så mycket "antigillainlägg" i så fall. Men Buke är ett snällt forum.

Kräks lite på att en ska kunna tjäna på troféer här på buke och då syftar jag på "Någon gillar dig".

Innebär det att på Bukefalos kan vi inte tycka olika för vi ska tycka om allt vi alla säger?

Nä, jag vet inte om jag vill vara kvar på Buke. Jag har ju inte direkt varit aktiv tidigare just för jag känt mig utesluten eller påhackad för jag inte tycker som många andra (ja jag har lite egna åsikter men det är ju det som definierar mig). Bara för jag inte alltid håller med allt och alla gör mig inte till en sämre människa.

Jag är värd att bli omtyckt även om jag har mina åsikter som skiljer sig från mängden. Eller?
Jag tycker också det är tramsigt att man ska gilla o ge andra en massa trofeer. Gör som jag, skit i den där gilla knappen å så gör du så här istället.........som jag gör

*Gammeln gillar detta*
Då har du inte kliat nån annans rygg utan du ger dig själv poäng istället ;).

Dessutom kan man ju faktiskt gå ett steg längre än vad gilla knappen gör nämligen:

*Gammeln gillar inte detta*......;)

Varför fick jag idag den 26:e en trofé för att jag haft kontot i sju år när jag reggade mig 27 aug? :cautious:

Kan man byta in trofeer mot saker eller pengar?
Hoppas!
fing05.gif

Liknande trådar

Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
10 135
Senast: tanten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 309
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
1 009
Senast: _Taggis_
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 317
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar