Trodde jag skulle mista henne...

Magica

Trådstartare
...i natt! Vilken pärs!
Min älskade lilla tös var hos veterinären i går eftermiddag för hon kunde knappt gå. fick höra att det var en stukning. Kom hem å hon var som vanligt men sen gick de bara utför...blev slö, apatisk, kissade på sig flera gånger. somnade helatiden, spelade ingen roll om hon låg ner eller stod upp! Ingen kontakt med henne...och hon kunde verkligen inte gå! fick bära runt på henne överallt! vägrade äta...
Har bölat hela natten för jag fick inse att hon förmodligen skulle lämna mig...somnade jag till vaknade jag med ett ryck tio minuter senare för att kolla så hon andades.

Kl 6 i morse puffar hon på mig och sen hoppar hon ner från sängen och linkar iväg snabbt! och nu har hon busat med sin syster hela morgonen! Vad nu då? Är helt överlycklig iaf!
:bump:

Sv: Trodde jag skulle mista henne...

Jösses vilken mardrömsnatt :eek:

Vilken tur att hon är bättre nu :bump:

Han sa att jag skulle avvakta nåt dygn. Men han trodde hon drabbats av en hjärnblödning. Ska dock in och röntga henne imorgon för att fastställa att det inte rör sig om en hjärnblödning. är det det somnar hon in...

tycker hon börjat slöa till nu igen...får knappt nån kontakt med henne.:cry:

Nej usch. :cry:
Hoppas det inte var en hjärnblödning.
Men varför ska hon somna in om det var en hjärnblödning, har hon fått några men av det hela eller är risken stor att det händer igen? :confused:

Nej usch. :cry:
Hoppas det inte var en hjärnblödning.
Men varför ska hon somna in om det var en hjärnblödning, har hon fått några men av det hela eller är risken stor att det händer igen? :confused:

Hon känner inte när hon kissar, kissa på sig hela tiden. släpar bakdelen efter sig och har ingen balans när hon var som värst. Kissar fortfarande på sig, går dock bättre men balansen är kass...

Det är ju inget liv för en katt direkt. :(

nä det e ju inte det. men vet. propsar på att låta henne leva inatt med och sen ska vi in till Lund å röntga imorgon bitti. Hon har lyckats gå på toa några ggr idag men även kissat på sig. bär henne runt. usch bölar hela tiden...vill inte mista henne...men måste göra det bästa för henne!

Hjärnblödning kan man inte se på röntgen. Hjärnblödning är för övrigt ovanligt på djur.
Hur gammal är hon?

Hjärnblödning kan man inte se på röntgen. Hjärnblödning är för övrigt ovanligt på djur.
Hur gammal är hon?

Men varför vill min vet att hon ska röntgas då...? nu e jag förvirrad...Kanske för att leta efter nån skallskada som ställer till det...
Hon e drygt nio månader. var sjuk när jag fick henne, då 3 månader gammal. trodde hon skulle avlivas då...men sen blev hon frisk.

Om hon varit sjuk från hon var liten är ju risken stor att hon har någon medfödd missbildning.

Om hon varit sjuk från hon var liten är ju risken stor att hon har någon medfödd missbildning.

ja precis, det en fundering...får se vad de säger i Lund imorgon f.m. just nu e hon pigg igen. har kelat en massa och hon halta knappt så hon har sprungit efter mig och busat med sin jämn gamla syster...detta är skumt...

Jag har haft engammal katt som fick stroke vid ett tillfälle...

Men han repade sej på några veckor och levde ett jättebra liv i flera år efteråt.

Katter är syveräna på att läka sådana skador enligt min vet.

Nu har jag fått hem henne! Helt återställd! Hon hade fått en nervskada som gjorde att bakdelen inte fungerade men det är åtgärdat! Hon e så överlycklig så hon kutar om kring här som en annan turbo katt!!! Så underbart att se!!! :D :banana:

Åh tack alla! De e sä härligt att se henne kuta omkring som en galning här nu :D :banana:

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Kropp & Själ För ett par tre veckor sedan började jag få problem med sömnen. Somnade som vanligt på kvällen, samma tid som senaste åren och relativt...
Svar
9
· Visningar
982
Senast: Badger
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 049
Senast: Cattis_E
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 728
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar