Tricktrainig

L

linn_westy

Någon som vet om det finns någon film som "lär" ut tricktraining vill lära mina hästar mer har en häst som kan tacka och en som snart kan det sen har jag haft en som kunde pussas
lite tips??

Sv: Tricktrainig

Här hoppar jag in! :bump: Har precis klickat in en av mina hästar med just syftet att använda mig av klickern för trickträning. Men var börjar man? Första/enklaste tricket?

Det första jag lärde mina hästar var puss och därefter joga. De är enkla och kräver inte mycket från verken tränare eller häst.

Var uppfinningsrik och hitta på, kolla runt lite på youtube så får man mycket inspiration om vilket trick du ska lära hästen härnäst :)

Lycka till!

Jag har en fjording som jag har lärt att pussas och att skrapa med hovarna, trickträning är riktigt kul! :)

jag började med att lära min yoga sedan buga. Har där efter lärt honom stå med frambenen på stenar, stegra, kompliment, ligg och nu tränar vi på "galopp-pirruett"och sitt vilket han nu gjort 2 ggr iaf :D

Någon som vet om det finns någon instruktionsfilm eller dylikt för att lära hästen tricktraining eller om det finns någon som håller kurser inte allt för långt från alvesta (växjö)

Liknande trådar

Träning Hej alla har en ponny som pga av tidigare skador inte kan ridas/köras och för att aktivera honom tänkte jag börja med lite...
Svar
2
· Visningar
432
Senast: skiesabove
·
Träning Jag skulle vilja lära mig mer om att arbeta min häst från marken med tömkörning. Frågan är, hur mycket av detta kan man lära sig via...
Svar
15
· Visningar
1 424
Senast: EZMK
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 289
Senast: lirco11
·
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
953
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka