F
feliand
Vad innebär det med att en ponny är triangel märk (tävlat hopp och fält tidigare) Får man inte ens starta i lokala små klubbtävlingar då? Tacksam för svar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eftersom man heller inte får träna för tävling så hjälper det inte vad det än kallas!
Att det ska vara så svårt att begripa att om man köper en T-märkt häst så har man gett upp rätten att tävla eller träna inför tävling!
Fast jag tycker att du har fel där- för man kan faktiskt träna hoppning /dressyr utan att ha viljan att tävla för det. Man kan helt enkelt träna för att utveckla sin egen ridning.Eftersom man heller inte får träna för tävling så hjälper det inte vad det än kallas!
Att det ska vara så svårt att begripa att om man köper en T-märkt häst så har man gett upp rätten att tävla eller träna inför tävling!
Fast jag tycker att du har fel där- för man kan faktiskt träna hoppning /dressyr utan att ha viljan att tävla för det. Man kan helt enkelt träna för att utveckla sin egen ridning.
Därmed inte sagt att jag tycker att det är rätt att låta trianglade hästar starta clear rounds mm.
Har du verkligen löäst mitt inlägg som du svarat på???
KL
. Nu är det reglerat i TR (from -08) förmodligen från försäkringsbolagens önskemål, "att triangelmärkt häst inte får delta på tävling" med tävling menas en konkurensbedömning där priser delas ut. DVS att det inte längre är tillåtet att ens delta på klubbtävling genom tidigare kryphål i TR.
klart slut.....
Spelar ju ingen roll om man får betala för sin rosett, konkurensbedömningen finns ju ändå där....
Nej, eftersom det är en clear round så får alla felfria pris. Det gör ju att man inte konkurrerar med någon annan än sig själv (om man nu ser det som konkurrerande). Oavsett om det är en eller trettio felfria så får ju alla köpa en prisrosett.