millan71
Trådstartare
Jag har en vallack, 10 år, tränat och tävlat dressyr på, men efter flera hältor,behandlingar och artroskopi så inser jag att han aldrig kommer att hålla för att tävlas och tränas i den utsträckning jag vill. Jag frågade vetrinären hur jag skulle göra med honom (skogsmulle eller tävlingshäst) men han svarade "kör på som tidigare och kom in var 8:e månad för behandling". Jag tror inte jag vill köra på som vanligt, har han ont så ska man ju inte tränas och tävlas? han har en pålagring i kotleden som gör att han alltid kommer att vara en ½ grad halt. Det här är en väldigt pigg och levnadsglad herre och jag älskar honom över allt så jag vill verkligen bara att han ska ha det bra, med det menas inte gå i hage och skrota utan ridas i skog och mark.
Nu till saken, jag har en unghäst som håller på att tränas upp så tiden för min 1:a vän räcker inte riktigt till. Jag letar just nu medryttare eller fodervärd. Frågan är OM jag skulle sälja honom ska jag triangelmärka honom innan? Han är inte ute på försäljning men jag behöver få ordning på mina tankar, för även om han är den bäste så förtjänar han att få tid i skogen och bli riktigt ompysslad och då kanske någon annan än jag kan ge honom det?
Hur skulle ni resonera? Triangelmärker jag honom så vet jag att han inte kommer att drivas på så hårt för tävling, men jag har absolut ingen aning.
Behöver MASSOR av råd av er
Nu till saken, jag har en unghäst som håller på att tränas upp så tiden för min 1:a vän räcker inte riktigt till. Jag letar just nu medryttare eller fodervärd. Frågan är OM jag skulle sälja honom ska jag triangelmärka honom innan? Han är inte ute på försäljning men jag behöver få ordning på mina tankar, för även om han är den bäste så förtjänar han att få tid i skogen och bli riktigt ompysslad och då kanske någon annan än jag kan ge honom det?
Hur skulle ni resonera? Triangelmärker jag honom så vet jag att han inte kommer att drivas på så hårt för tävling, men jag har absolut ingen aning.
Behöver MASSOR av råd av er