Trevlig rockard till shettis

Apollo

Trådstartare
Jag söker en rockard till min shettis men vet inte vad jag ska leta efter för sort.
Ska köra på grusvägar och kanske lite dressyr på bana.
Till att börja med ren nöjeskörning.

Tips på några bra märken och vad ska jag tänka på när jag tittar på vagnar.

Sv: Trevlig rockard till shettis

Roslagsvagnar är oslagbara till mindre ponnyer :) Finns ibland begagnat, om man har tur.. Kolla gärna hästnet :)

Tänk på att det ska finnas svängel på vagnen, att den ska vara rätt avvägd (inte för tung i skaklarna) och att du får plats med benen ordentligt och får en bra körställning.. Bakselefästen är bra, det går lätt att fixa själv men det underlättar ju om det redan finns.

Beror ju på din prisklass :) Jag har en Roslagsrockard som jag är jättenöjd med, men den kostar en del. Ett billigare alternativ är Jensas vagnar.

Ja det förstås, men är vagnen rätt så får priset lösa sig :)

Jag har en Roslagsrockard som jag köpte beg billigt. Är supernöjd med den det lilla jag har kört med den:laugh:

Min ponny är bara 1½år gammal och inte inkörd men jag fick låna ponny och provköra vagnen:D

Den från Mickes och Globusvagnen är ju lite lika.

Nån som har erfarenhet av dessa vagnar??

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
968
Senast: Cattis_E
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
579
Senast: Mli
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 315
Senast: Lady_S
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 098
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar