Trevlig gårdshund/familjehund med lagom vakt sökes

Sv: Trevlig gårdshund/familjehund med lagom vakt sökes

Ja, mamma tyckte det var lite trist att vår hund aldrig ville leka. Han hämtade pinne 1-2 ggr sen gav han upp, åt upp den eller sket helt i den. Hämtade inget annat som man kastade. Han ville ju bara bli jagad och det är ju problematiskt när mamma inte kan springa. :p

Rufus hade nog varit hemskt glad! Tror många hundar hade varit det. Även om aktivitetsnivån inte är så stor så är rörelseytorna stora, hunden får vara utomhus så mycket den vill dygnet runt, och iom besöken till stallet händer det alltid något som kräver uppmärksamhet och skällande. Man kan ju tro att skallet är jobbigt, men alla har faktiskt uppskattat att bli utskällda varje gång de kommer till stallet. Det är en trygghet helt enkelt.

Om du letar efter bra uppfödare för Kuvasz och åka kolla och se hur rasen är hojta till. :D
Vet om en del bra. :D
Men är löjligt förtjust i min uppfödare till min vovva. Hon är helt underbar på alla vis. :D
Mvh Xoya. :D

Både kuvasz o maremma tillhör de stora herdehundarna o stämmer knappast in på TS beskrivning.

Grand danois, toksnälla, älskar ungar och dom jag känner vaktar lagom! Nackdelen är ju att dom så som många andra hundar inte bör härja runt hejvilt förens de är färdigväxta.
Om det låter intressant så se till att inte köpa från uppfödare som enbart avlar på utseende (gäller nog iof nästan alla raser)

Vi har en landseer hane hemma på vår hästgård, vaktar och håller främmande människor på avsånd. Är en väldigt trevlig och snäll familjehund. Vi håller våran rakad/klippt större delen av året så man slipper hårvården :) :bump:

Han nöjer sig fint med att strosa runt på gården och gå nån promenad om dagen och lite bus. Gärna ett par dopp i dammen hemma på sommaren :)

KL...*suck*
Det är väl andå upp till TS och bedöma om det är det eller inte. Inte din bedömning. :)
Skjut gärna inte budbäraren. :)
Det var därför jag föreslog om hon tyckte det var intressant och kolla upp rasen(märk kolla upp rasen för och se om den kunde vara något för henne och hennes familj och inget mer) så kunde jag kolla med några kennlar då jag vet om några riktigt bra och jobbat som kennelflicka åt en kuvasz uppfödare, samt har en före dette make som har kennel med rasen. :D
Det är väl ändå så man ska utforska alla möjligheter som finns om inte för och breda ut sin kunskap i olika raser för skoj skull eller för sitt eget intellekt tex....eller för och få lite mer info i det val man själv ska göra. :D
Mvh Xoya.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Gjorde nyligen en rastråd men mina funderingar spinner vidare. Jag har sökt en ras som vill följa med på ridturer med ganska högt...
Svar
8
· Visningar
3 226
Senast: Annelian
·
Hundavel & Ras Hej! Hoppas få lite kloka råd och vägledning från er hundkunniga! Jag och min sambo har i flera år varit sugna på att skaffa hund och...
Svar
3
· Visningar
1 612
Senast: Lady_A
·
Hundavel & Ras Jag vet att det finns flera såna här trådar men ni kanske orkar med en till ;). Vi är en familj som bor på landet, två barn 12 och 8...
2
Svar
23
· Visningar
2 749
Senast: Niyama
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 535
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Snabbmat?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Mens