Sv: Tretorn utekläder
Börjar leta lite smått efter utekläder till 3-åringen. Har fått en rabattkupong på Ellos och de säljer Tretorns vinterkläder. Är det någon som haft dessa? Är de bra?
Hälsar Patsy.
Hej!
Jag köpte både vinteroverallen från Tretorn och regnstället, använde också rabatten från Ellos.
Overallen är fantastisk- när man väl har fått i barnet.
Men den är jättejobbig, den har fleecefoder, vilket gör det jättebesvärligt då fleecen gör det trögt att trä på den, då det 'fastnar', 'drar' i de vanliga kläderna som barnet har på sig. Kör på en overall som har glansigt innerfoder säger jag. Nu var min dotter visserligen bara 1.5 år när den användes och kunde inte riktigt hjälpa till själv, så då blev det ännu jobbigare för hon blev jätteledsen när man skulle sätta på den.
Regnstället har jag inte ens använt. Har först hängt in det på dagis idag, men det har som sagts, inte någon dragkedja, endast knappar- superdumt!
Väldigt dyra kläder som inte är riktigt genomtänkta.
I år har jag köpt både regnställ och vinteroverall från Gekås. Otroligt mycket billigare, och enklare att sätta på barnen och dragkedja i regnstället!
Mitt tips är, att ytterkläder ska man se och känna på, gärna prova. Kommer inte beställa ytterkläder från nätet igen.
Lycka till i letandet!