Tretorn - knasig passform?

Sv: Tretorn - knasig passform?

*kl*

Jag har ett par Tretorn Advance, och på mig sitter dom perfekt! :o Vet inte riktigt vad som anses som "normala" underben, men jag har stora fötter, rätt smala vrister och långa vader som varken är speciellt smala eller tjocka. Har strl 40 extra hög i stövlarna, har annars 39-40 i vanliga skor. Så jag vet inte vad ni bukare har för konstiga ben egentligen, hehe... ;)

Angående dragkedjan så hade jag haft mina stövlar sen i juli och harde inte varit speciellt noggrann med mina stövlar, inte tvättat eller så. Min dragkedja hade inte pajjat, men däremot hade en tryckknapp lossnat. Gick tillbaka till affären jag köpte stövlarna av och tänkte att dom bara skulle sätta dit en ny tryckknapp, men istället fick jag ett helt par nya stövlar direkt i affären! Och alla jag känner som har pajjat dragkedjan på sina Tretornstövlar har också fått nya stövlar direkt, kanonbra! :)

Sv: Tretorn - knasig passform?

*kl*

Jag fick Tretorns Midcut Jodphurs med tillhörande shortchaps i julklapp.
Skorna är jag helnöjd med, älskar verkligen dom. Jag som är väldigt liten och i normala fall har stl 35-36 fick ha stl 37 på skorna. Men de satt perfekt!
Chapsen däremot var inte alls bra. Jag har smala vader och eftersom jag inte är lång så har jag inte särskillt långa vader heller, så för mig var chapsen för långa och dessutom för smala, jag fick inte knäppt dem över skon och när jag väl provade att knäppa dem utan sko så fick jag inte ens upp dragkedjan till hälften av vaden....Så chapsen ska defenitivt lämnas tillbaka! :crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka