trehjulig sittvagn, funkar det på landet?

fiaskurken

Trådstartare
Har absolut ingen aning om nånting vad gäller vagnar. Hittade en begagnad med tre hjul, hur funkar det att köra på grusvägar? Någon sa att just de trehjuliga var mer "terrängvänliga":confused:

Sv: trehjulig sittvagn, funkar det på landet?

Är oxå ny på det här med vagnar men när min pappa och hans nya skulle köpa vagn så köpte de lite fel... De köpte en stadsvagn och bor ute på landet. Den var inte 3 hjulig men hade samma uppbyggnad (om du förstår vad jag menar) da har tvillingar så därför ingen 3 hjulig.
Jag har fått höra att de där som har rejäla lufthjulen, de som går att pumpa passar bäst på landet...
Shit kom på att jag själv snart är där med att välja vagn....

Nu vet jag inte vilken trehjuling du menar men Urban Jungle fungerar alldeles utmärkt i terräng, snö och på guppig väg :)

Någon sa att just de trehjuliga var mer "terrängvänliga":confused:

Om vagnen har stora hjul, som kan pumpas, tror jag att en trehjulig är terrängvänligare. Vi har en Phil & Teds (tre hjul) som är utformad just för att klara besvärlig terräng och friluftsliv. Den är suverän att köra i gropiga hästhagar.:D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 417
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 899
Senast: Unafraid
·
Övr. Barn Frågeställning enligt rubriken. Mina barn är så stora nu att det är mer regel än undantag med kompisar på besök i huset. Det börjar...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
11 165
Senast: startpompe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar