Tredje gången gillt?!

Sunshine

Trådstartare
Tredje "färska" ICSI försöket (har även gjort ett frysförsök) har resulterat i plus på stickan!!!!! :bump:

Jag testade faktiskt positivt redan i tisdags e.m. men vågade inte riktigt tro p ådet eftersom det var så långt från officiell testdag. Men nu är det fredag och jag har testat positivt varje morgon. Ringde kliniken imorse och har fått tid för blodprov på måndag för med tanke på att förra gången jag fick plus slutade det i missfall, så vill jag veta hormonnivåerna denna gång. Första ultraljudet är bokat den 4 juni. Jag är exalterad men JÄTTE nervös att det ska sluta som det gjorde förra gången. Jag är nästan paranoid, kollar symptom hela tiden (har inte brösten minskat lite i storlek, är plusset svagare eller starkare än igår osv) och vågar inte riktigt glädjas åt detta fullt ut ännu. HUR ska jag ta mig igenom helgen :crazy:

Snälla kan alla hålla tummarna för att det ska gå vägen denna gång. Jag som inte är ett dugg religiös känner faktiskt nästan för att be till gud på mina bara knän :eek: :idea: :D
 
Sv: Tredje gången gillt?!

Jag håller alla tummarna för dig Sunshine att du äntligen får ditt solsken !:banana:

Jag var jättesjuk första grav och trodde inte på att det verkligen skulle bli en levande bebis förrän han var ute :o

Det är inte skadligt att intala sig att det inget blir, man knyter inte an sämre sedan för det.

Det är OK att vara både glad och mycket skeptisk på samma gång :idea:
 
Sv: Tredje gången gillt?!

Jättegrattis!!!!

och som Silverkedjan sa - man får intala sig att det inte kommer att fungera - jag var övertygad om att det inte skulle bli något av vårt IVF-försök men hon är ju 2 år nu!

håller alla tummar och tår och sånt för att det ska fungera den här gången!!
 
Sv: Tredje gången gillt?!

Håller allt jag har för eran skull nu!!!

Det är okej att vara skrajsen och beredd, och hur du ska genomlida helgen??
Hjärnaktiviteter så du får tänka på något annat, typ korsord...


Lycka till!!
 
Sv: Tredje gången gillt?!

Här hålls alla tummar med! Hoppas verkligen att det blir en liten mini-sunshine av detta nu! :D
 
Sv: Tredje gången gillt?!

Jag håller tummarna och gör allt jag kan för att önska er lycka till den här gången :bump: :bump:
 
Sv: Tredje gången gillt?!

Åh, vad härligt! Detta har du förtjänat.

Jag kan inte be till gud, men jag lovar att hålla alla tummar! :banana: :)
 
Sv: Tredje gången gillt?!

Hoppas det går bra den här gången!

Jag har sån tur att jag inte kan förstå hur intensivt man kan längta, när det är svårt att få barn, men om det är ok kan jag be för dig.
 
Sv: Tredje gången gillt?!

Åh vad jag hoppas för din skull!! Gratts till plusset och megamycket lycka till!
 
Sv: Tredje gången gillt?!

Jag håller tummarna för er!!

En nära släkting lyckades också på tredje försöket och fick en son ,nu två år senare väntar dom sitt andra barn "hemmagjort":banana: .
 
Sv: Tredje gången gillt?!

Uppdatering :idea:

Kliniken har nyss ringt med resultatet av mitt blodprov. Det normala hade varit en hcg nivå på runt 100. Men min låg på 864!!!!! :banana:
De sade att det mycket väl kan betyda tvillingar :eek: :love:

Jag är SÅ glad och lättad och vågar nu äntligen slappna av lite i väntan på 6-v vul :bow:
 
Sv: Tredje gången gillt?!

ÅÅåh Sunshine vad glad jag blir för er skull!!! GRATTIS! :bump: :bump:
Ska hålla mina tummar stenhårt för att allt ser bra ut på vul:et. Och tänk om det är två, vilken bonus... :bow:
Vet hur nervös och jobbig väntan är men 4 juni är inte långt borta.
Än en gång, jättegrattis och mina tummar är verkligen påkopplade.
 
Sv: Tredje gången gillt?!

Coolt att det kanske är två!
Du rapporterar väl 4:e juni hur det låg till?
Är så glad för din skull :bump: !!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 028
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Detta blir min tredje och förhoppningsvis sista rastråd. Först var jag inne på staff, jag har några bekanta som haft amstaff och...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 998
Senast: skuggan_
·
  • Låst
Övr. Barn Jag undrar om det är någon här som har adopterat alt är adopterad själv och skulle vilja berätta lite om sin historia, gärna via pm...
Svar
12
· Visningar
2 077
Senast: Sunshine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp