Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det där försöker jag också, även om det är skitsvårt.Jag försöker leva livet efter positiv förstärkning, istället för negativt undvikande. Jag följer impulser som känns intressanta och spännande. Och låter bli saker som enbart är "borde" och "alla andra ...". Jag söker mig till saker, istället för att fly ifrån något annat.
Och så har jag lärt mig good enough på äldre dar. Också skönt. Jag har aldrig gjort ngt halvdant i hela mitt liv utan alltid försökt göra allt all in och det bästa jag bara kan. Sen läste jag om och lyssnade på en prestationsforskare som menade att 80% är lätt att komma upp till. De sista 20 procentenheterna kräver lika mycket till eller mer för att nå hela 100% av det mesta man gör, jobb, idrott mm. Siffrorna ska tas med liten nypa gällande exakthet men i princip. Jag bestämde mig där och då att jag faktiskt inte vill kämpa med mina sista 20 i allt, och alltid känna den där ångesten för att inte alltid göra mitt allra allra bästa. Numera tänker jag alltid ut i förväg om jag ska ligga på 80 eller 100 och livet är enormt mkt skönare. Det är ett tankesätt som jag har unnat mig.
Jag tycker ju det är jobbigt att promenera. Man blir bara svettig och trött. Det finns ingen njutning i det så jag kan inte unna mig det. Att unna sig något blir det ju inte förrän man uppfattar något som positivt/njutningsfullt.Vardagslyx! Det är väl den bästa översättningen av andemeningen av Treat yourself?
@Wille du kan ju vända på det och tänka som så, att eftersom din kropp behöver lite mer motion kan du unna den det? Och vardagslyxen kan bli promenader i något trevligt område? Istället för att tänka att du måste ersätta X med Y och att de extra kilona är av ondo.