Treasure Ås

tinafinis

Trådstartare
Tänkte bara höra om ni haft o göra med hans avkommor?
Hur blev dom i psyke o extriör?
INga direkta stjärnor som avkommor bidde de inte.
Har träffat en. Han var väldigt X:ig och fick ha ställning på ena benet + att han var lite knasig i huvudet ibland när man körde, liksom trögfattad. Annars var han snäll.
Hade även lösa benbitar.

bara lite nyfiken...

Sv: Treasure Ås

En granne hade en men hon blev bara två
Men kanonfin benen var som man brukar uttrycka det nöjaktigt korrekta.
tyvärr skadad i hagen och kunde bara användas till avel, intresset var dock lågt så hon slaktades.
Hon hade den mest ljuvliga chokladbruna fuxfärg man kan tänka sig.
Vet inte vad det kallas, svettfux eller?

Det sägs ju att x-ighet inte är ärftligt men det där verkar skumt? :confused:

Det har jag inte hört förut! Super Arnie är ju enligt avelsvärderingsnämndens omdöme x-ig, det tycker jag att man kan se även hos många av hans avkommor. Igor Brick står det också x-ig på, dock inte på Super Light, Dexter Frontline och Gigant Neo, de är ju söner till Super Arnie. Ärftligheten kanske inte är så hög!

vi har en i stallet.. är väl hyffsad korrekt i benställningen och har ett bra psyke, men har lite svårt för att lägga på sig hull men det hade väl inte med saken att göra :p

Jag vet en ruskig snygging :love:

Tror han var korrekt faktisk, svettfux med ljusare man o svans,,,Shoerzo heter han och var väl nån av de första....skaplig för att vara efter treasure

Liknande trådar

Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 859
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 739
Körning Hej är lite smått sugen på att skaffa häst igen och har blivit erbjuden en äldre fd travare. den har de senaste 4 åren inte blivit körd...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 916
Senast: Cambrie
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg och uthängning av mig själv som usel hundägare :o Men såhär. Jag kanske utnämner mig själv till bukes sämsta...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 161
Senast: Korekatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård