Treårstester!

Fiorano

Trådstartare
Nu börjar snart vårens visningar! Än så länge är det väl bara Mälardalen som har haft sin visning, var det någon häst som hade häst med?

Jag skulle egntligen visat nästa helg på Bollerup, men pluttan är typ 4 cm högre bak än fram så det blir inget... Tråkigt för jag hade verkligen sett fram mot visningen.

Men lite frågor till er som har treåringar:

1: Vad är det för stam?

2: Vad har ni för förhoppningar på er häst?

3: Hur har ni förberett den till visningen?

4: Om ni har ett sto som får diplom, ska ni då utnyttja stimulanspaketet?

1. De Niro - Nepal.
2. Förhoppningen är givetvis Diplom, men jag är nöjd bara
vi lyckas genomföra dagen då jag har en förmåga
att bli otroligt nervös! :crazy:
3. Tränat som stollar!
4. Skall betäcka i vilket fall men om vi lyckas med diplom
så använder vi gärna paketet till Rubimrot!
:)

Jag önskar dig verkligen lycka till! Såg att De Niros avkommor hade gjort mycket bra resultat på Strömsholm.

Ska nog till 3-årstestet i Tingsryd imorgon. Ca 35 hästar anmälda tror jag. Ska bli intressant att se.

1: Vad är det för stam?

Maistic-Elizar-Dragon

2: Vad har ni för förhoppningar på er häst? Så mycket som möjligt, om det varit så att vi kommit till start

3: Hur har ni förberett den till visningen? Började med att longera, rida m.m.

4: Om ni har ett sto som får diplom, ska ni då utnyttja stimulanspaketet? Hade jag kanske gjort, men efter en massa långa växtperioder. Har gjort att vi inte kunnat träna mer än dom tre sista veckorna nu i år. Därför blir det ingen start för oss. :cry:

1: Vad är det för stam? e. Stjernens Opus u. Eldientje van de Pinkster ue. Zenith van Stal Noord-Zuid

2: Vad har ni för förhoppningar på er häst? Att genomföra testet i första hand, går det sedan bättre än väntat så är det bara bonus!

3: Hur har ni förberett den till visningen? Löshoppning och visning vid hand.

4: Om ni har ett sto som får diplom, ska ni då utnyttja stimulanspaketet? Fel kön (hingst) och fel ras (shetland). :D

Liknande trådar

Hästvård Hej! Behöver lite goda råd och tips inför hur jag ska tänka eller vad ni själva tänker. Efter många om och men hittade jag äntligen en...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
8 007
Senast: Sirap
·
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 536
Senast: Unafraid
·
Hästhantering Jag har aldrig tidigare varit insatt i det här med utställning, bedömningar osv. Kom dock idag av en slump in på en artikel om...
2
Svar
21
· Visningar
3 481
Senast: Kiwifrukt
·
Hoppning Ok.. har en 4 åring med bra stam som redan från början visade ovilja att löshoppa, något som förvånade mig lite då unghästar bruka tycka...
Svar
13
· Visningar
2 359
Senast: Equilina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?

Hund, Katt, Andra Djur