Treårstest 2011 Ponny

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Nela88
  • Startdatum Startdatum
N

Nela88

Finns datumen ute ännu när det är dags för ponnisarna att göra sina treårstest? Jag hittar inget någonstans, men jag kanske letar på fel ställen? Skulle vara skönt att veta när man bör vara klar med sin ponny. Man vill inte känna att "shit det är om en månad, dags att börja öva". Nu bor jag i Halland så är förstås mest nyfiken på testen som är häromkring :D Hur många ska iväg med sina ponnyer? *nyfiken*

Sv: Treårstest 2011 Ponny

Så bra att du påminde mig!! Kollade på Österlens Hästvänners sida och såg att det blir den 6-7 maj på Bollerup, Skåne. Tänkte visa vår treåriga fjordhingst, Terne Gutt!:)

Varsågod! :D

Åh så du hittade på Österlens sida, jag kollade på Hallands men där står inget :cry: De får sätta lite fart tycker jag... Jag vill också veta! Avis :angel:

Kolla på ungponny.se där finns några preliminära datum ute nu :) Vi har redan gjort treårs och satsar på kvalitén nu! Vad ska du visa för ponny?

Jag kikade på Hallands häst sida och om jag inte såg fel så verkar 3-årstestet för ponny gå av stapeln den 7 maj i år! :laugh:

Ev. försöker vi också tränga oss in där med vår fjordhingst, men det brukar ju vara ganska många anmälda till Plönninge så vi får hålla tummarna för att vi får plats! :D

Åh vart hittade du detta? Alltså vart på sidan :p

Ja det brukar vara en hel del där, jag funderar på att tränga mig in på Åstorp istället haha, om man får göra så? :angel: Brukar vara i augusti där.

Indiv: Det är en Sv. Ridponny raskod 93 efter Verdi RP 144. Vad har ni för nåt?

Det är säkert inga problem, annars rekommenderar jag Knislinge, som brukar ligga helgen efter, skall visa två fjordston där och en fjordvalack. I Knislinge finnas nästan alltid "hjärterum" !

Även jag har fjordhäst att visa :) Blev helt plötsligt väldigt fjorddominerad här :P

Synd att vi bor så långt upp, här blir man tydligen oftast bortlottad då det är så många starter både på kvalitén och treårs, kanske skulle åka neråt landet också ;) Jättekul att ni visar så många, hoppas jag får en uppdatering om resultaten sen så min lista är komplett!

Åh vart hittade du detta? Alltså vart på sidan :p

Ja det brukar vara en hel del där, jag funderar på att tränga mig in på Åstorp istället haha, om man får göra så? :angel: Brukar vara i augusti där.

Indiv: Det är en Sv. Ridponny raskod 93 efter Verdi RP 144. Vad har ni för nåt?

På första sidan! :D Ligger i högermarginalen, lite längre ned, strax efter inbjudan till hingstvisning.:laugh:

Hmm, ja Plönninge brukar vara tight, ni har ju iaf tur att de finns fler ställen att välja på söderut. Jag tycker att det är lite magert på visningsplatser här i Götaland....:(

Härligt med ridponny! Älskar Vermont-blodet! :love: Vad är det på mödernet?

Hahaha häromdan när jag tittade fanns det inte! :rofl: Måste uppdaterat sidan ;)
Hade gärna åkt till Plönninge, känner mig hemma där :D Gick gymnasiet där.

Det är okänt på mödernet, det är min egen ponny som jag betäckte med Verdi :D Det är med största sannolikhet Welsh i henne och möjligtvis också Connemara.

länk borttagen av moderatorMamma

länk borttagen av moderatorDotter Helbild

länk borttagen av moderatorDotter Huvudbild

Av nån anledning ville inte bilderna läggas in så det blev länkar för den som är intresserad :D Jag vill se bilder på er andra treåringar, alla fjordisarna :rofl:

lycka Jag tänker att det är för långt till Knislinge... Men alternativet finns ju :laugh:

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 772
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 337
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 741
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Retrievertråden
  • Hjälp