”Tre stycken kungar som har all rutin man vill ha med på ett OS"

De svenska hoppryttarna är bland de bästa i världen just nu och i sommar är det dags för OS i Paris. Hippson har pratat med Linda Heed, elitryttare och expertkommentator för Discovery, som delar sina tankar om det kommande mästerskapet.

Ja, det blir en spännande uttagning.

Henrik och King Edward är solklara!

Roffe och Zucchero hade varit intressant men jag vet inte om de har speeden som krävs och om de kan gå felfria (eller nästintill under ett helt OS). Roffe har ju all rutin och lite till som krävs för att lotsa hästen genom ett OS men räcker det?

Peder har ju all rutin men har han hästen i år? Catch me not S har ju gått jättebra men varit i form tidigt och är ändå 18 år även om det inte syns. De har fått upp speeden de senaste åren men har naturligtvis inte den speed som Peder hade med Allan eller en speed som kan mäta sig med Henrik och King Edward.

Men det känns som en klar fördel för de tre. Jag håller med Linda Heed där.

Så otroligt synd att Jens och Cosmo inte är aktuella längre! Jag hade de annars som mitt andra favoritekipage till laget (HvE och King Edward etta såklart!).

Wilma Hellström och Cicci är en outsider till en plats (reserv?) tycker jag om man ser till hur det såg ut förra säsongen! Men jag har ingen aning om hur de ligger till nu. Finns det nån anledning till att Linda Heed inte nämner dem?

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 363
Senast: cassiopeja
·
Träning Flock beteende -vill inte va i en del av sommarhagen....! långt... Vår valack flock vill av någon anledning inte vara i den sommar hage...
Svar
11
· Visningar
1 350
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • 07:or del 23