TessieW
Trådstartare
Hej! Skulle behöva lite hjälp och få höra lite olika synvinklar på det här med att utfodra hästarna i hagen. I dagsläget får hästarna i mitt stall frukost och lunch i hagen (hink inne på morgonen) och sedan får de middagen och kvällsmaten inne. Jag är positiv till att de får de två första målen ute i hagen då det förlänger utevistelsen. Däremot känns det tveksamt om det är en bra idé att hästarna även ska äta middag ute.
Ett av problemen för min del blir i såfall om jag kommer vid middagsfodringen och vill ta i min häst. Hon är hysterisk ensam inne i stallet så enda lösningen för min del är att hon får äta ute med de andra. Ett annat dilemma är om jag kommer tidigt och släpper ut henne vid middagstiden igen så kommer hon att få stå lerig hela natten inne i boxen (eftersom hon inte äter om hon är ensam inne) Jag vill gärna att hästarna ska få vara ute så mycket som möjligt men i det här fallet handlar det om att de får vara ute två timmar längre. I dagsläget går de ut vid 7.30-8.00 och kommer in 16.30-17.00.
Kan tillägga att hästarna går 4 o 4 i hagarna och alla får äta utan massa bråk.
Har ni några tips och idéer på bra lösningar?
Ett av problemen för min del blir i såfall om jag kommer vid middagsfodringen och vill ta i min häst. Hon är hysterisk ensam inne i stallet så enda lösningen för min del är att hon får äta ute med de andra. Ett annat dilemma är om jag kommer tidigt och släpper ut henne vid middagstiden igen så kommer hon att få stå lerig hela natten inne i boxen (eftersom hon inte äter om hon är ensam inne) Jag vill gärna att hästarna ska få vara ute så mycket som möjligt men i det här fallet handlar det om att de får vara ute två timmar längre. I dagsläget går de ut vid 7.30-8.00 och kommer in 16.30-17.00.
Kan tillägga att hästarna går 4 o 4 i hagarna och alla får äta utan massa bråk.
Har ni några tips och idéer på bra lösningar?