Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur sjutton skor man för att en häst ska bli mindre travtaktig? :3 Det kan ju inte vara bra för benställning osv.
Det är ett alternativ, ett annat mindre hälsosamt är att länga tån i bak för att på så sätt fördröja steget. Det går väl an om tån blir aningen lång, värre är det om tån blir enormt lång då detta påfrestar oerhört på hovbenet, senor och ligament. Men varje för längning eller ökning från det normala, utöka påfrestningen det bör man ha i minnet.
Jag vet inte vad du menar med att göra hoven större, hoven har ju en naturlig form och storlek. En duktig hovslagare ser när hoven är korrekt, fysiologiskt och i balans. Att göra hoven större innebär att man låter den få flyta ut, vilket medför en lång tå och ofta understuckna trakter också, jag vet inte riktigt vad man skulle ha för vinning av det?
Har ni skott era hästar för att hjälpa takten??
vi skor (verkar) ena isisen annorlunda bak, pga att hon är 5-gångare och passar gärna i tölten.
Framhovarna är för det mesta större och rundare än bak, eller så är de lika stora runt om. Min gammel vallack har Kerkerskor med nollor runt om, dessutom har han fått framskor på bakhovarna just därför att de numera är runda precis som framhovarna.
Bakskor
Framskor
vi skor (verkar) ena isisen annorlunda bak, pga att hon är 5-gångare och passar gärna i tölten.
Det är efter tips från våran tränare, som just nu ligger bland de bästa isisryttarna i Sverige.
Hon är ganska nyverkad, så jag kan inte svara på resultatet än.