Travsele till rockard??

Sv: Travsele till rockard??

Synd att du inte frågade innan du köpte två mindre bra selar, då kunde du fått en bra sele kanske. Kolla på equilex.se eller driveout.se Hobbyselen är helt ok, likaså varioselen.

Nu till något jag hållt inne:
Ärligt talat så är det hela mycket oseriöst. Härinne finns många bra kuskar med år av erfarenhet, lyssna på dem.

Här har du några råd:
Köp två vagnar, använd aldrig den urusla skadliga enkla bröstsele du sprang iväg och köpte (lämna tillbaka den?) och kontakta en tränare eller annan duktig kusk. Du måste ju lära dig hur selen ska sitta och hur man kör på ett säkert sätt. Allt annat kan bli rent livsfarligt för dig.

Nu ser du säkert rött, men lite sanning måste man tåla om man frågar här. eller?

Snigelfarmor har talat. Tack för mig, nu är det upp till dig att tänka igenom vad du vill med din körning. //jenny

Liknande trådar

Körning En tanke slog mig häromdagen då jag selade ut för en åktur. Fuxfröken har ju en fransk brösta till sin giggsele. Den sitter mkt bra på...
Svar
6
· Visningar
1 094
Körning Jag ska köpa mig en inkörd häst (vill ha en bruksnordsvensk) och håller på och funderar på vilken utrustning som ska inhandlas. Den...
Svar
4
· Visningar
1 424
Senast: trassel
·
Körning Har ju fått hem en minishettis på foder för obestämd tid (1-2 år minst) och ska börja köra! Har provat både tömköra och med vagn och...
Svar
8
· Visningar
2 212
Senast: Vogue
·
Körning Sitter i valet och kvalet om jag ska byta ut min loksele. Har precis köpt en rockard (en Oxer, tidigare bara kört fyrhjuligt), och...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 614
Senast: killikill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar