Travlicens

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare froggy
  • Startdatum Startdatum
F

froggy

vad är licens egentligen? :crazy: :D Och om man ska tävla i trav och man är över 16,behöver man licens till stor häst då? Och är det jag eller hästen som ska ha licens? :banana:

Sv: Travlicens

Det år du fyller 16 kan DU ta F-licens som är en ungdomslicens. Det innebär att du får köra vissa lopp där det står i propositionen att körsven med F-licens får delta. (du får alltså inte vara med i vilket lopp som helst).
För att få körlicens så måste du göra ett "skrivprov" samt köra några utbildningslopp. Du kan fråga på din hemmabana när dom anordnar dom kurserna.

Hästen måste vara kvalad. (det kan sägas motsvara din licens, den ska då visa att den är hanterbar och i tävlingsmässigt skick & klara att trava en viss tid.)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
311
Senast: Unafraid
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ansökningsdatumet till A-tränarkursen förlängs till den 16 juni. Anledningen är att de vill att så många som möjligt ska ta chansen att...
Svar
0
· Visningar
135
Senast: Gunnar
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 007
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tränaren Bo Westergaard dömdes till 2,5 års avstängning och uteslutning från all travsport. Detta efter att hans häst I D Exceptional...
Svar
0
· Visningar
302
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka