Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?
Nej, den läste jag inte?
Hetta han Darenius måntro?
Finns den via länk på nätet så skicka gärna den..
Så dina vänner avlar på elaka djur eller vart vill du komma?
Vad vill du höra?
Jag tror detta är 5e tråden du är inne i med samma argument och samma åsikter, känns lixom som det bara går runt..
Jag har fortfarande samma åsikter om fula drivningar, hets, hårda metoder och felaktig avel?
Ja, trav handlar bla. om att lägga en otrolig massa pengar på hästar och hoppas på att få åka på trav o se pärlan springa, hedern i att få vinna och det otroliga jobb som ligger bakom varje häst.
Hästägaren betalar och tränare/skötare gör jobbet.
Visst finns det hästägare med stora krav som har bråttom, det är trist, men långt ifrån alla är så.
Och är h*n inte nöjd så står det hästägaren fritt att flytta hästen..
Vi betalar + 10 000:- månad för vår häst som står i proffsträning, för de pengarna sliter tränare o personal häcken av sig för att vår häst ska ha det så bra som möjligt, må så bra, tränas rätt och i slutänden komma ut och tävla och vara så vältränad och välmående att den kanske blir nån krona tillbaka..
Travsporten är stor och det finns allt från "industristall" till amatörer med 1 häst..
Precis som all hästsport.
Jag kan inte svara för alla inom travet, finns som jag sagt saker jag gärna skulle ändra och förbättra.
Jag vet inte riktigt vad detta med elaka hästar i avel har med saken att göra?
Du har fortfarande inte förklarat varför dessa inte mår bra, faktum är att du bara häver ur dig och svarar inte på frågor?