Travhästar

mirage

Trådstartare
Finns det någon sida (förutom STC) där man kan hitta mer info om travhästar? Inte generellt, utan om speciella hästar. De som är intressanta är Glasgow (US) 2274 L och Mariana Lott. Vore kul att hitta lite bilder. På halvbloden finns det ju massor med sidor med tex godkända avelshingstar med bilder, finns det någon liknande för travhästar?

Kan vara lite svårt att hitta bilder på "gamla" hingstar Glasgow dog ju 91. Samma med Mariana Lott, hon är ju ingen kändishäst och då är det alltid svårt att hitta info.

Varför inte prova med hennes uppfödare?

Stamtavlan till Glasgow kan man ju hitta men inga bilder... :(

Verkar så mysko att det inte ligger en enda bild på nätet på honom! :confused: Hans pappa (har jag för mig) finns tom på bild men inte Glasgow själv som ändå var rätt känd under sin storhetstid!

de e synd att inte Maries travstamtavlor funkar... hon hade nog kunnat hjälpa dig... hon brukar läsa på buke så efterlys henne! Marie Brandtman heter hon..

Nu är jag här en kort stund och såg att du trodde att jag kunde hjälpa till med bilder.
Och jag hittade ett par bilder så.. MIRAGE ...maila mej din mailadress så skickar jag bilderna

Bilder är inte så lätta att hitta, men en hel del går att hitta på nätet om man söker. En person på nätet som kallas solskensdis har en hemsida med mängder av stamtavlor och en del bilder, det är dock inte färdigt.
www.travsport.se kan du hitta stamtavlor på alla registrerade travare.
Lycka till.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 728
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 591
Avel Jag har letat runt lite efter information om hingsten Lipton, och inte hittat så mycket som jag önskar. Tyvärr är väl tvisten om...
Svar
11
· Visningar
3 986
Senast: sinpol
·
  • Låst
Tjatter Välkommen till Halloween Hollow! Platsen där det ena kvarteret pyntas mer skräckinjagande än det andra. Varje år hålls en tävling där...
49 50 51
Svar
1 003
· Visningar
27 420
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar