Travhästar och tuppspatt

Linda.B

Trådstartare
Har lånat lite nya & fräscha böcker på biblioteket.
Där står att tuppspatt är ett diskvalificerande fel inom travet, ni som är mer insatta i travet än jag - stämmer det?

I vårt stall finns en 3-åring som endast promenadkörs, har varken gått premie el kvalat samt att ägaren kommer med alla möjliga ursäkter angående detta. Samtidigt skryter ägaren att hästen minsann är den "nya" Going Kronos.

När jag läste om tuppspatt & travhästar kom jag att tänka på denna hästen & dess ägare. Det måste vara så att ägaren vet om detta och därför händer ingenting med hästen, men samtidigt skryter han nåt fruktansvärt om hästen.

Vet ni - Stämmer detta? Mvh Linda

Sv: Travhästar och tuppspatt

En travhingst med tuppspatt blir ej godkänd för avel, men jag fattar inte riktigt hur du menar?

Edit: Det finns en häst som tjänat över en miljon som har spatt.

Sv: Travhästar och tuppspatt

Jag skulle snarare tro att det handlar om en dålig tränare... Inte om hästen ev problem...

Liknande trådar

Hästhantering Jag ska försöka förklara situationen kort: Blev för 2 år sedan med häst (har tidigare hållit på med hästar hela livet, ridskola...
2
Svar
29
· Visningar
5 926
Senast: Lavinia
·
E
Trav * oj det blev visst nästen en roman, förlåt * Vår familj har sedan jag var liten pysslat med uppfödning och tävling av travhästar i...
2
Svar
20
· Visningar
1 803
Senast: Trygg
·
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 743

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka