Travfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd!

Nu har jag faktiskt fått sova en timme extra, när Idun bestämde sig för att det trots allt var lite mysigt att slagga med mamma, och min man var ute och fixade i stallet. Han är ledig från jobbet idag, för att köra kval med blondinen.

premie.jpg

Han (blondinen alltså) fungerar nu äntligen igen. Han rullade fast sig i elstängslet förra hösten, och skaffade en låsning i ryggen, som först tog tid att hitta, och sedan visade sig vara synnerligen svår att bli av med.

men... är inte det från kalmar?:eek:
är hästen tre år?
gick isåfall premie mot vår. Mötte en sån snygging, nämligen:d

Ja, det är från Kalmar, och han är tre.
Han kvalade ju redan förra sommaren, men sedan dess har han dels skurits, och dels som sagt haft en besvärlig låsning i ryggen. Han har mest bara galopperat stackarn, fast han egentligen är mycket kapabel, och bara vill göra rätt i alla lägen.
Nu fungerar han äntligen igen, och min man ringde nyss och talade om att han gick kvalet på 19.9. Så nu är det ett provlopp till, och sedan är det förhoppningsvis äntligen dags för start. :bump:

kl

Behöver lite hjälp... Vad skulle ni utrusta den här hästen med för utrustning på benen i snabbjobb/lopp?

20800413.jpg

"röda små skor av skinn, den e ganska fet, och går på diet, och har blåa små vingar under magen"
Röda skor av skinn, och blå vingar under magen alltså. Skulle nog göra susen.

Ingen kritik nu (:angel:) men har ni inte balanserat den lite fel? Jag menar, det ser ut som om den är ganska tungt balanserad på vänster sida och väldigt lätt balanserad på höger. Jag tycker mig skönja att den gärna vill dra sig åt vänster. ;) Jag skulle hänga på mer vikt på höger fram och bak så att den liksom rätar upp sig lite mer. ;)

Det syns ju tydligt att den där hästen är låghalt. Den måste ha sulor fram för att nå ner till marken med frambenen.

Man måste även tejpa hästens öron á la Svanstedt, så att de pekar rakt fram hela tiden och inte så där åt sidorna.

Man måste även tejpa hästens öron á la Svanstedt, så att de pekar rakt fram hela tiden och inte så där åt sidorna.

Jag tänkte precis säga det eftersom den inte verkar ta i riktigt och koncentrera sig på travet!

Nej, precis! Den verkar inte alls fokuserad på sin uppgift. Hur är det med löphuvudet egentligen? Läge för helstängt kanske?

åh fy då.. hoppas jag slipper vänta så länge.. fast jag har lite mer bekväm anordning.. teve brevid min säng som är kopplad till en övervakningskamera..

Men min verkar inte ha nå bråttom iaf.. skulle tro att de är ungefär en vecka kvar.. fast eftersom jag börjat vaka vågar jag inte sluta.. för då passar dom på.. fast jag har semester så de gö inge :)

Ska ut till husvagnen om 20 minuter, jag har TV-övervakning på henne så jag inte behöver störa i onödan. 343 dygn idag.

Just nu surar jag över att jag inte kan logga in på STC och anmäla häst till start!:mad: Anmälan går ut i morgon.

Jasså.. va är de dådå?

Jag hejar på din så får du heja på min.. din kanske lyssnar på mig och min kanske lyssnar på dig.. för som de är nu verkar de inte fungera för nån av oss.. :cool:

Det står: Tjänsten är ej tillgänglig för tillfället!
Får väl masa mig hem på morgonen och se om det går att logga in då. Annars får jag väl ringa.

Bångsta Gulla ska göra sin första start i min träning, gick kval 22 Maj på ett bra sätt 37,8.

Hejjar för fullt på din märr.

Va roligt :) henne ska jag hålla koll på.. Nått att spela på föresten?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 122
  • Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?