A
Ambra
Sv: Travavel
Hon är efter Pale Amber-Smoking Yankee..
Hon är efter Pale Amber-Smoking Yankee..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
solros skrev:Ja, det gjorde det ju!
Då ska vi se, Tap In skulle jag aldrig ta. Se ovan min kommentar om Armbro Goal-blod. Den enda jag har träffat på e.Tap In som verkar vara en trevlig häst är Across the Lines, men han är å andra sidan väldigt fin. Desutom blir det 3+3 på Speedy Crown, lite för mycket för min smak.
Abracadabrant, Thurbo Thust och Peace On Earth blir också 3+3 på Speedy Crown.
Angående Fill V, jag skulle nog låta andra prova honom och se vad det blir, jag tycker en parallellförskjuten hingst utan egna prestationer känns osäker.![]()
Vill du ha franskt blod? Rent spontat skulle jag lägga modernt amerikanskt blod på henne. Ska kika lite och återkommer...
CK skrev:Peacen är en pärla. Genomsnäll. Inte mesig, utan mer en enorm vilja att vara till lags. Avkommorna blir ofta likadana. Snabblärda och trevliga.
Kom över och titta på honom, vettja!
via skrev:Tack för svaret om franska hästar. Varför vill du inte ha för mkt SC blod?
/Via, novis inom travavel, väntar travföl nr 4 och 5 snart. Tidigare har jag bara avlat halvblod.
Då gillar du nog vårt ena fölsto:http://www.blodbanken.nu/servlet/GetBBData?breed=warm&lang=swe&trotter=hillary+clintonsolros skrev:Det har visat sig att Speedy Crown-blod blandat med franskt är en lite "golden cross".
Netted skrev:som du sa, good as gold-tråden försvann..
nu är fölsingen född och verkar redan vara envis & bestämd.
kanske risk för vass häst? (good as gold - tap in dotter)
på vilket sätt var Good As Gold vass?
vad verkar han föra vidare till sina avkommor?
PÄMMI skrev:Har bara haft hästar som varit franska i främst andra led o deras temp har varit ok. Men det är väl så, olika raser olika temp
. Har blivit rekommenderad att betäcka vårt Little Devil-Pay Dirt-sto m Skogans Orlov
Några erfarenheter? Personligen vill jag nog ha modernare stam och UtahlX är väl inte jätterolig bakom?
![]()
![]()
Mia W skrev:Är inte Utah IX rolig att ha bakom? Skogans Orlovs mamma Skogsbotösen har blivit utnämnd till Elitsto och detta är som ni säkert vet inte helt lätt!Har själv en 1-åring efter Orlov, släppte henne på bete igår inkörd och klar, klok som en bok och grann som en tavla! Har själv träffat Orlov personligen många gånger och jag måste säga att det är en mycket trevlig häst vacker att titta på och ett fantastiskt psyke. Har just i dag varit med när Orlov tappades för att seminera vårt sto igen. Med andra ord vi är helnöjda änsålänge.....
Vilken hingst har du bokat då? *nyfiken*Carolrita skrev:Har också funderat på Skogans Orlov tidigare, men kanske nästa år??![]()
Han är ganska ny har man förstått.
Just nu ska ju mitt sto iväg på betäckning med en hingst...Är tydligen ensam om detta hingstval...Vet ingen som bokat denna hingst som jag gjort....![]()
Det visar sej vad man får för ett föl...
ghost skrev:Men hon skrev det ju högre upp i tråden, Fill V...![]()
Mia W skrev:Vad har du för märr och vilken hingst valde du?