• Avel
  • Trådstartare Trådstartare PÄMMI
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travavel

solros skrev:
Ja, det gjorde det ju!

Då ska vi se, Tap In skulle jag aldrig ta. Se ovan min kommentar om Armbro Goal-blod. Den enda jag har träffat på e.Tap In som verkar vara en trevlig häst är Across the Lines, men han är å andra sidan väldigt fin. Desutom blir det 3+3 på Speedy Crown, lite för mycket för min smak.

Abracadabrant, Thurbo Thust och Peace On Earth blir också 3+3 på Speedy Crown.

Angående Fill V, jag skulle nog låta andra prova honom och se vad det blir, jag tycker en parallellförskjuten hingst utan egna prestationer känns osäker. :D

Vill du ha franskt blod? Rent spontat skulle jag lägga modernt amerikanskt blod på henne. Ska kika lite och återkommer...

Då är väl jag ensam om att ta mitt sto till Fill V, vava? :angel:
Har blivit rekommenderad att ta honom till mitt sto, pga att hans stam är modernare medans stoets stam är gammaldags.
Kan inte säga något nu förrän hon tagit sej. Ska köra ned henne nu på fredag till sin nya pojkvän Fill V ;)
Ska väl ta några bilder på honom. Bilden man såg hos Valneviken verka inte va så bra, men i live vill man se hur han ser ut.

Återkommer med det här, så får ni veta ;)

CK skrev:
Peacen är en pärla. Genomsnäll. Inte mesig, utan mer en enorm vilja att vara till lags. Avkommorna blir ofta likadana. Snabblärda och trevliga.
Kom över och titta på honom, vettja!

Har haft en passhäst efter POE, Pisan Hulteby.. Hon var en PÄRLA, den snällaste jag kört och att leda henne behövdes inte, faktiskt. Man kunde ju ha henne bakom sej utan grimskaftet. Supersnäll häst, faktiskt. Nu har hon lämnat tävlingskarriären bakom sej, och verkar som avelssto.

Tack för svaret om franska hästar. Varför vill du inte ha för mkt SC blod?
/Via, novis inom travavel, väntar travföl nr 4 och 5 snart. Tidigare har jag bara avlat halvblod.

Vi har seminerat med Sacred Spirit iår! Väldigt fin individ och verkade jätte trevlig! Har seminerat 3 varav 2 är konstaterat dräktiga. Den tredje är inte kollad än.

via skrev:
Tack för svaret om franska hästar. Varför vill du inte ha för mkt SC blod?
/Via, novis inom travavel, väntar travföl nr 4 och 5 snart. Tidigare har jag bara avlat halvblod.

Jag vill helst inte ha för mycket linjeavel övht. Det är Speedy Crown som ställer till mest "problem" eftersom han varit så dominerande. Jag har absolut inget mot S.C. En riktig topphingst som gav den önskade "early speed" och var klart före sin tid.

Ibland kan det vara jättebra att linjeavla, men jag tycker att det idag finns så många bra och intressanta alternativ man kan välja istället för att linjeavla så hårt som 3+3.

Det har visat sig att Speedy Crown-blod blandat med franskt är en lite "golden cross".

som du sa, good as gold-tråden försvann..

nu är fölsingen född och verkar redan vara envis & bestämd.
kanske risk för vass häst? (good as gold - tap in dotter)

på vilket sätt var Good As Gold vass?
vad verkar han föra vidare till sina avkommor?

Netted skrev:
som du sa, good as gold-tråden försvann..

nu är fölsingen född och verkar redan vara envis & bestämd.
kanske risk för vass häst? (good as gold - tap in dotter)

på vilket sätt var Good As Gold vass?
vad verkar han föra vidare till sina avkommor?

Ja det vill jag också veta :bow: Väntar ju Good As Gold- bebis här till midsommar!

PÄMMI skrev:
Har bara haft hästar som varit franska i främst andra led o deras temp har varit ok:confused: . Men det är väl så, olika raser olika temp;) . Har blivit rekommenderad att betäcka vårt Little Devil-Pay Dirt-sto m Skogans Orlov:confused: Några erfarenheter? Personligen vill jag nog ha modernare stam och UtahlX är väl inte jätterolig bakom? ;) :bump:

Är inte Utah IX rolig att ha bakom? Skogans Orlovs mamma Skogsbotösen har blivit utnämnd till Elitsto och detta är som ni säkert vet inte helt lätt!:bow: Har själv en 1-åring efter Orlov, släppte henne på bete igår inkörd och klar, klok som en bok och grann som en tavla! Har själv träffat Orlov personligen många gånger och jag måste säga att det är en mycket trevlig häst vacker att titta på och ett fantastiskt psyke. Har just i dag varit med när Orlov tappades för att seminera vårt sto igen. Med andra ord vi är helnöjda änsålänge.....

Mia W skrev:
Är inte Utah IX rolig att ha bakom? Skogans Orlovs mamma Skogsbotösen har blivit utnämnd till Elitsto och detta är som ni säkert vet inte helt lätt!:bow: Har själv en 1-åring efter Orlov, släppte henne på bete igår inkörd och klar, klok som en bok och grann som en tavla! Har själv träffat Orlov personligen många gånger och jag måste säga att det är en mycket trevlig häst vacker att titta på och ett fantastiskt psyke. Har just i dag varit med när Orlov tappades för att seminera vårt sto igen. Med andra ord vi är helnöjda änsålänge.....

Har också funderat på Skogans Orlov tidigare, men kanske nästa år??:idea:
Han är ganska ny har man förstått.
Just nu ska ju mitt sto iväg på betäckning med en hingst...Är tydligen ensam om detta hingstval...Vet ingen som bokat denna hingst som jag gjort.... :angel:
Det visar sej vad man får för ett föl...

Carolrita skrev:
Har också funderat på Skogans Orlov tidigare, men kanske nästa år??:idea:
Han är ganska ny har man förstått.
Just nu ska ju mitt sto iväg på betäckning med en hingst...Är tydligen ensam om detta hingstval...Vet ingen som bokat denna hingst som jag gjort.... :angel:
Det visar sej vad man får för ett föl...
Vilken hingst har du bokat då? *nyfiken*

Hur lägger jag in en bild här? Har tagit den med min telefon om det nu spelar någon roll...och har lagt den i en mapp i min dator. Hur gör jag sen???:crazy:

Mia W skrev:
Vad har du för märr och vilken hingst valde du?

Märren har en "mycket" gammal stam :angel: kanske nån skräphäst? men tja...Hon är efter michigan och morfadern armbro nick. En riktigt jävel på att trava, men tyvärr kom hon aldrig till start pga ryggonda, och att jag var lite för lat för att försöka, men hon har ju oxå blivit äldre så det fick räcka.
Fill V är bokad till märren :) så man får se vad man får för ett föl.......Blev rekommenderad till denna hingst, och jag lovar att göra mitt bästa för min första uppfödning. men! jag ska inte säga något förrän det blivit något :angel: lovar att återkomma med detta!

PS. märren har en avkomma, efter ride the night.

OBS! datumet blev ändrat till den 26.e maj som jag ska köra ned märren dit eftersom min shettis ska iväg på ett ponnybete, då vill man inte låta han gå själv lite för länge. Stackarn skriker som en tok annars,då :angel:

Liknande trådar

Trav Ska vi ha en liten gissningslek! Hur många ston kommer hingstarna att betäcka 2008 i Sverige? Nedan är fjolårets hingstar med siffror...
Svar
3
· Visningar
1 661
Senast: Natasja
·
Trav Här är listan över antal betäckta ston 2007. Någon mer än jag som är förvånad - Rotation fem (5) ston!? Är det något som jag har missat...
Svar
8
· Visningar
2 271
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10