• Avel
  • Trådstartare Trådstartare PÄMMI
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travavel

Jo..Jag har en märr efter Rydens Opal och jag skulle gärna vilja veta lite mer om han..Det enda jag vet om henne det är att hon är efter han och ett sto som heter Laramiss..// Johanna och Celine..

Nafayette skrev:
Av dina tre sistnämnda hingstar så var Goetmals Wood avkommor den som betingade i särklass högsta pris på auktionerna på Vincenne i år.

HAn ÄR en läckerbit!!:D

AM

Kan jag förstå! Han var 1:a i både 3 och 4-åringsstatistiken i Frankrike 2005. Har sett honom på Haras de la Brosse men då var han skitig och stod och åt i en hage… :D De flesta hingstarna där är fina så jag kommer inte ihåg att han gjorde jätteintryck på mig. Det gjorde däremot KUNGEN av Brosse: Buvetier d'Aunou.

Senast ändrad:

LillCeline skrev:
Jo..Jag har en märr efter Rydens Opal och jag skulle gärna vilja veta lite mer om han..Det enda jag vet om henne det är att hon är efter han och ett sto som heter Laramiss..// Johanna och Celine..

GÅ in på travsport.se och sök på din häst Celine V. (du måste ha punkten med efter V)

Hon har inte haft föl.
MAmman till Celine V. heter Sancy Etoile

Laramiss mamma heter Mejdress och är exporterad till Italien.

Rydens Opal har enbart tre avkommor och har själv fått ihop 13000.

AM

Senast ändrad:

solros skrev:
Nej, för att hans ston har extremt låg startprocent (han har dock inte så många från -99 och -00) och inte tjänar några pengar. ;)

Jahaa det var värre. :crazy:
Fast jag såg att han har bara 8 avkommor från 99 och 00 som är ston, varav 3 är exporterade till Norge och en är död, så det var ju inte många som inte tjänar nåt egentligen.

Senast ändrad:

De är väl norskfödda, inte exporterade om det står (NO) efter namnet?

Nej, det är inte så många som inte tjänat något. Och det finns ston som tjänat lite pengar i Norge.

LillCeline skrev:

Rydens Opal är inte godkänd och har inga egna prestationer men han kommer ur en stark moderstam. Det finns ingen hingst e.Quick Pay som varit direkt lyckad som avelshingst.

Jag har sett honom på nära håll. Fick intrycket att han är rätt liten, runt 155 cm. Hans egna karriär blev stoppad av en skada men han var inte i samma klass som sin helbror Pay Nibs.

solros skrev:
Om man ska generalisera tror jag det är mycket svårare (vi/svenska tränare är ovana) att träna franska hästar, men de som är riktigt bra är bättre och framför allt har de bättre löphuvud. :)
På vilket vis anser du att franska hästar ska tränas, till skillnad från amerikanska? *nyfiken*

Jag har min märr dräktig med Ride The Night fölar nu i juni prisvärd trevlig hingst.
Fölet är till salu föresten om nån är intresserad bara att pm:a

Mmm. Ride the Night fin men har stona gått nåt? Har en själv som är moster t Cotton Jenny men funkar inte riktigt o min sambo har gett upp:confused: . Såg att lev föl avgiften på stoföl gått ned? Hm;)

Ja visst har priset gått ner men det har det gjort på flertalet hingstar, när jga väl valt RTN så sjönk priset på fler hyfsade så jag var lite irriterad men jag gillar RTN , han ger fina avkommor och det jag är ute efter är start procenten

via skrev:
På vilket vis anser du att franska hästar ska tränas, till skillnad från amerikanska? *nyfiken*

Jag tror Solros menar att franska hästar ibland har lite krångligare aktion och att det kan vara svårare att balansera dem för att få dem att funka. Rätta mig om jag har fel, Solros. :)

Borde väl vara rimligt..
Ser ju bara på våra unghästar..
Dom franska är ofta både tyngre, senare i utveckling, och lite mer sävliga till att börja med. men börjar dom sätta sig på tvären så är det hej och hå...:D
-------------------------------

Nu har vi ju fått komprimera alla travhingstar i en enda tråd.

Frågade i en annan om Good as Gold (tråden försvann)

Har någon erfarenhet av hans avkommor??
Gubben hemma brukar titta lite extra just på honom i hingstkatalogen...
Var ner i våras och tittade på honom och han var både stor och lång. Men ganska vass sa dom..
Har ni koll??

AM

Går en ettåring hemma på gården efter Good As Gold, nu är iofs mamman ganska stor, men det här handlar om en jättehäst. Inget supertrevligt pyske än så länge (men det kan ju växa till sig), feg (allmänt osäker, kommer nog kräva väldigt mkt och konsekvent hantering) men samtidigt bitig, lite lömsk och en bulldozer. Tuffing i hagen mot de andra. Ser annars helt ok ut exteriört.

Han är inte värre än att det inte kommer bli några problem att köra in, hantera och göra allt annat, men är nog inte heller någon helt enkel krabat. Kommer troligen kastreras tidigt eftersom han redan visar fula hingst beteenden.

Men iofs har jag haft en avkomma till Tap In som var supermysig (tjänat rätt så skapligt med pengar också), han har ju annars inte det bästa av rykten. Kom att tänka på Peace On Earth som ju var uppe i tråden, hade en märr efter honom för många år sedan. Det var nog bland det raraste som gått på fyra skor.

Jag kollade visst inte så noga, ja 2 var inte svenskreggade och en var importerad från Norge.

Ahh vad ska man ta för hingst då... :crazy:

Vi väntar ett Good as Gold-föl här till midsommar :D Märren är rätt så stor och reslig så vad jag har sett här så blir det väl en aggressiv och tetig jättebebis :rofl:

Lazio skrev:
Jag har funderat på Dell Ridge Image.
Nån som vet vad han lämnar?

Vi har en ettåring hingst efter honom:) :
2119559.jpg

Riktigt trevlig individ, visar lite humör men skärper till sig när man ber det:love: /C

solros skrev:
Kan jag få lite mer info om märren?

Hur var hon själv att köra?
Vad hade hon för aktion?
Hur stor är hon?
Har hon några exteriöra avvikelser?
Vad är hennes starkaste sidor?
Svagaste sidor?
Temprament?

Hur mycket får den kosta?

Hon va stark att köra, vill inte säga het, men hon tog i rätt bra.
Lite halv rund aktion. Stor gång.
Skulle tro att hon är 165 cm, hon är iaf inte under det. Smäcker fin häst, lite fullblodsliknande.
Tycker inte att hon har några exteriöra avvikelser, skulle vara att hon är lite bred i sitt framställ.
Hennes starkaste sida är nog att hon kunde springa hur länge som helst, utan att bli trött. Tyvärr fick hon inte chansen att visa det p.g.a skada. Sissta starten hon gjorde så skulle hon ha vunnit loppet trots tre galopper. Det är svårt att säga något om svagaste sidan, då hon är relativt oprövad.
Hon är en känslig trevlig häst, men inte vass.
Vet inte vad jag ska skriva mera om henne...
Hingsten bör inte vara allt för dyr. Max 25000
Har själv idé om vad jag vill betäcka med, men det kan vara kul att höra vad andra tycker.

Någon som känner till avkommor till Igor Brick?
Hur blir dom?

Har precis börjar lite med trav och är på inlärning :angel:
har just fått min B-tränar licens. :)

Liknande trådar

Trav Ska vi ha en liten gissningslek! Hur många ston kommer hingstarna att betäcka 2008 i Sverige? Nedan är fjolårets hingstar med siffror...
Svar
3
· Visningar
1 661
Senast: Natasja
·
Trav Här är listan över antal betäckta ston 2007. Någon mer än jag som är förvånad - Rotation fem (5) ston!? Är det något som jag har missat...
Svar
8
· Visningar
2 271
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10