• Avel
  • Trådstartare Trådstartare PÄMMI
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travavel

anhe skrev:
Ha ha, det där var ju lite kul, en avkomma är efter Pythagoras, både korkad och den enda i syskonskaran som brister i kapacitet.

De andra två är efter Foreign Office och Arnaquer, båda efter Fakir du Vivier. Den efter Arnaquer var istadig, kunde trava "hur fort som helst", men vägrade enligt utsago volta. Den efter Foreign Office var väldigt stressad och ängslig, tränade "hur bra som helst" (hos en mkt kräsen tränare), men bröt ihop när det kom till tävling. Jättestor häst.

Märren är efter Sugarcane Hanover - Speedy Crown och kommer från en stolinje med mkt "godis".

De efterföljande avkommorna med amerikansk stam är för unga för att uttala sig om deras tävlingstemperament, men verkar inte vara lika dumma. Inte lika ängsliga och allmänt knepiga.

Den förhoppningsvis kommande avkomman efter Scarlet Knight ska ju bli rätt så intressant att följa, både Arnie Almahurst och Nevele Pride i stammen. Det kan bli hur bra som helst, eller hur vansinnigt som helst.

:D

Tråkigt att det inte stämt, för jag tycker franskt borde passa ur stamsynvinkel. (vet vilken det är, Blodbanken är jättebra :) )

Mehl skrev:
Hur tycker du att S:T Görans avkommor är?
Har en själv med Alf Palema som morfar.

Jag har ingen uppfattning, har inte hört något direkt om dem och inte sett någon som jag kommer ihåg.

Hur är er? Är ni nöjda med den?

Jodå är nöjda.Riktig travare,men,vass i humöret.Så en sulkett är inhandlad för att kusken inte ska bli nästa olycksoffer pga: "Bakbenen uppåt utåt sträck"

Finns Pale Amber fortfarande i avel?
Är bara nyfiken nu. Min travare är e. Pale Amber - Pershing.

bara av ren nyfikenhet, hur har pale amber avkommorna blivit i psyket m.m?
Har tidigare hört att dom blivit vassa och några här har även skrivit att dom bits och sparkas?
stämmer detta??

Så skulle jag gärna vilja ha lite tips till mitt sto, gärna i den lite lägre prisklassen då :angel:
G.R.Gift Girl heter hon. Om någon har lust att kolla henne.

Din inkorg är full! Jag kunde inte svara på ditt pm, men jag dyker in på ons vid 2 och tar med mig en vännina om det är okej. :banana:

*lånar knapp*

Ska ev låna ett sto av en kompis kompis kompis. Heter Thicapo Rain vill ha hingst tips!! Ska lämna lungna stabila hästar då stoet är lite "hispig"

Ej för dyrt.

Förslag mottages tacksamt:bump:

Tänkte på en sak till...

En Sugarcane-märr som gett oregeligt och lite tveksamt psyke, må så vara med Fakir du Vivier-blod ;) skulle jag kanske tvekat att gå med till Scarlet Knight. Han har ju flera gånger krånglat när han ska vända upp bakom bilen, skötaren har varit ute och lett runt honom och han har visat lite vrångtendenser… Jag skulle nog försökt hitta något med bättre psyke, men det är min personliga uppfattning.

Tillägg: Föresten, kom på Tsar d'Inverne är ju en lite "vågad" korsning med Arnaqueur på en Armbro Goal-märr… :eek: Men bra blev det!

Senast ändrad:

giffan skrev:
Så skulle jag gärna vilja ha lite tips till mitt sto, gärna i den lite lägre prisklassen då :angel:
G.R.Gift Girl heter hon. Om någon har lust att kolla henne.

Kan jag få lite mer info om märren?

Hur var hon själv att köra?
Vad hade hon för aktion?
Hur stor är hon?
Har hon några exteriöra avvikelser?
Vad är hennes starkaste sidor?
Svagaste sidor?
Temprament?

Hur mycket får den kosta?

*knapplån*

Hej!

vad tror ni om en Super Photo Kosmos avkomma efter ett tap in-sto (u: cat noble ue: Ideal Du Gazeau)? stoet själv var riktigt vass (tävlingsmässigt, enligt jim frick den startsnabbaste häst han någonsin hade tränat), rekord; 12,7 men han dock inte visa så mycket mer pga skada. (är tap in-avkommor sköra? har fått för mig att en del haft svårt att hålla)

vad tror ni om en good as gold-avkomma till detta sto? hon väntar nämligen ett föl efter honom! han får rättså stora avkommor va?

tacksam för svar, är nyfiken!

// Malin

Senast ändrad:

Står Luxury Ås till förfogande i aveln i år el hade han för taskig sperma? Nån som vet vart Calvin Capar tagit vägen? Läst gamla hingstkataloger som ett desperat försök att hitta nån lämplig:cry: . Tack på förhand och i efterhand för all hjälp jag fått hittills:bow: :bow: :bow:

solros skrev:
Tänkte på en sak till...

En Sugarcane-märr som gett oregeligt och lite tveksamt psyke, må så vara med Fakir du Vivier-blod ;) skulle jag kanske tvekat att gå med till Scarlet Knight. Han har ju flera gånger krånglat när han ska vända upp bakom bilen, skötaren har varit ute och lett runt honom och han har visat lite vrångtendenser… Jag skulle nog försökt hitta något med bättre psyke, men det är min personliga uppfattning.
Nu är det ju inte jag som äger hästen, så ägaren får göra som h*n vill, sen hoppas jag att det kommer ut något hanterbart :D

Men det ligger ju mkt vasst i stammen bakom Scarlet, som jag ser det kan det gå två vägar, antingen blir det kanonbra, eller så kan det bli helt vansinnigt. Beror ju på vilket humör avkomman får, och hur humöret används. Intressant ska det bli ändå, det kan ju som sagt bli riktigt bra. Men annars tycker jag också att stammässigt borde en fransk hingst kunna passa. Love You?

*KL*
har köpte ett sto efter copiad :) hon är underbart trevlig och har jätte fint steg, det enda med henne är att hon blir jobbig vid brunst. Är 1.70 i mkh så de blir min montehäst :)

anhe skrev:
Nu är det ju inte jag som äger hästen, så ägaren får göra som h*n vill, sen hoppas jag att det kommer ut något hanterbart :D

Men det ligger ju mkt vasst i stammen bakom Scarlet, som jag ser det kan det gå två vägar, antingen blir det kanonbra, eller så kan det bli helt vansinnigt. Beror ju på vilket humör avkomman får, och hur humöret används. Intressant ska det bli ändå, det kan ju som sagt bli riktigt bra. Men annars tycker jag också att stammässigt borde en fransk hingst kunna passa. Love You?

:D Okej.

Love You kan vara ett bra alternativ, eller ännu hellre hans helbror Nice Love som är snyggare, men han är dyr tycker jag (9000 Euro). Andra intressanta franska kan vara Echo, Goetmals Wood eller General du Pommeau :d .

Av dina tre sistnämnda hingstar så var Goetmals Wood avkommor den som betingade i särklass högsta pris på auktionerna på Vincenne i år.

HAn ÄR en läckerbit!!:D

AM

Liknande trådar

Trav Ska vi ha en liten gissningslek! Hur många ston kommer hingstarna att betäcka 2008 i Sverige? Nedan är fjolårets hingstar med siffror...
Svar
3
· Visningar
1 661
Senast: Natasja
·
Trav Här är listan över antal betäckta ston 2007. Någon mer än jag som är förvånad - Rotation fem (5) ston!? Är det något som jag har missat...
Svar
8
· Visningar
2 271
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10