S

sme

är det någon som har starthästar eller är det mest för nöjes skull som ni håller på med hästar skulle vara kul att veta :confused:

man försöker väl att förena nöje med ekonomi lite grann...de flesta har nog häst med ambitioner att få dom att starta, en travare köper man ju inte som travare om man inte har nåt mål med den
Jag har en i starbar ålder, han är duktig och ambitiös, sen har jag 2 fölston och 3 unghästar, alla är travare

De som har travare har nog all ambitionen att de ska starta men det är ju inte alltid det blir så ändå. :)

Trav och ridning är ju på det sättet väldigt olika. Att hålla på med trav utan att starta tappar ju liksom sin poäng. Rider man så kan man alltid sträva efter att själv utvecklas och bli bättre. Det kan man ju visserligen om man kör oxå men om man inte startar får man ju inget kvitto på om man tränat på rätt sätt el inte.

själv startar jag på v75 på Lördag med en egen tränad häst som jag har fått igång efter massor av skador jag hoppas att det går lika bra för er. :)

Men då får du ju faktiskt lov att tala om vad det är för en pålle tycker jag :) :) annars kan vi ju inte heja på den :D

Det är klart att man har som mål att starta hästarna?! Det trodde jag att alla hade??? Samtidigt är det ju en hobby, eller jag vill kalla det mer som ett gift-har man en gång börjat verkar det ju omöjligt att sluta??!!För mig är travet som en passion och jag kan inte förstå hur jag har kunnat hålla på med ridhästar för det är ju som en fis i rymden jämfört med travet..

Har man en gång svingat sig upp i vagnen och kört en häst som villigt travat med fulla linor och klippt med öronen samtidigt som man haft svansen kvastandes i ansiktet-ja, då är man fast för all evighet :love: .

Jag har ganska precis sålt starthästen men man får väl räkna alla kvalade som starthästar :D och i så fall har vi tre starthästar i stallet-2 fyraåringar(hjälp de blir fem snart*tittar på klockan*)en ostartad men kvalad och 1 som gjort 10 starter, 2 tvååringar varav den ena är kvalad..
mvh jesse

Våra är tänkta att vara tävlingshästar, fast sånt får man inte prata högt om för då blir den äldre blockhalt... ;) Och den nyblivna treåringen är totalt oförstående när det gällar tävling...
Men förhoppningar på den lilla är stora, däremot är förhoppningar på den stora snart helt slut...

ja vissa har gissat till snurpe och det stämer han heter Sir Arriba och under våren kommer säkert fyra eller fem till att försöka få vara med på v.75 jag äger Alfons Crowns lille bror + 3 franska hästar men det är endast franska pappor + 1 efter yanke mustang som hade två på dom första platserna i Hambletonia ett av Amerikas största travlopp. kul och veta era hästars namn så man kan följa deras utvekling. :d

ja snurpe sa att du skrev ett privat förslag till henne tog du det på Eskilstuna eller vad gissade du på. :bump: peter

Tack jag har sett Lisa tävlat vid ett antal tillfällen och jag håller med Lars att det är en riktigt fin häst det var väl pierre som kvalade in henne om jag minns rätt. vart hon skada eftersom ni inte startar henne mer det var ett bra val av Hingst som ni valde till henne det kan bli något riktigt bra sen har ju hon en bra morfar i Songcan. Lycka till och berätta gärna mer om fölet efter henne sen. Peter

Åh tack :bow:
Jo Pierre körde i kvalet... i snöstorm och drivis :crazy: helt otroligt att de inte ställde in :confused: Känner du Pierre? *nyfiken*

Njea, inte direkt skadad, men det var något som inte stämde och trots att hon blev friskförklarad av veterinär så ansåg vi att hon hade mer att hämta i aveln och ville inte "plåga" henne mer :D
Malabar Circle Ås tror jag passar henne perfekt :d

Kul :)
Jag har
fölsto -96 e:Lindy's Crown(Cocktail for Two)
Tenacious-93 :love:
3 års sto e Starchip (Rock Rose)Min anvbild...
2 års hingst e Barbeque(Cat's Claw)
1 års märr Yankee Mustang (Friendly Kisses)
helfranskt fölsto e Qlorest du Vivier (Etoile Flyer)

Kul att du har e Yankee Mustang, har du hingst eller sto?och hur ser den ut? Min kommer att bli nästan svart, trevlig fin, kanske något uttåad vä fram(svårt att se ordentligt , ibland tycker jag att hon är skev vänster, ibland höger , ibland inte alls :crazy:)

Hihi ja först funderade jag på Eskilstuna och började titta runt lite men sen hittade jag Snurpes hemsida och där stod det hästens namn.
Tittade i travronden....Ser ut att vara värd ett streck!?

Har tyvärr ingen aktiv pålle nu längre,bara vår gamle kämpe som i år blir 19 år och som gjorde det riktigt bra när han var yngre...High Dream heter han.
Det börjar dock klia i travtarmen och en inte allt för vild gissning är nog att det snart blir en travis igen:)))

Pierre brukar kör en kompis häst till mig så jag har väl träffat honom några gånger vi brukar väl mest ses vid banan

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
317
Senast: Pegasus63
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Proffstränaren Anders Eriksson, 34, kör nästa lördag sitt största lopp någonsin: Svenskt Trav-Oaks. Stallet har också fått in sex hästar...
Svar
0
· Visningar
93
Senast: Gunnar
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
839
Senast: Cattis_E
·
Ridning Hur stor skillnad är det att skritta och trava på asfalt jämfört med grusväg om man bortser från halkrisken? Är asfalt hårdare/sämre...
2
Svar
24
· Visningar
1 957
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar