trav nere i danmark

zilla

Trådstartare
hur är det med hantering och skötsel nere i danmark ? jag har min häst till salu eller leasing ..och det är rätt många som är intresserade .Bla en från danmark . så hur är det att sälja till danmark ?????

Sv: trav nere i danmark

Inte värre än att sälja till någon i sverige skulle jag villja säga.
Vet inte riktigt vad jag ska svara på din fråga.... För jag har ju inte sett "allt" och känner defenitivt inte alla där..., men jag känner många tränare och ganska många amatörer på Lolland å Falster samt på Sjæland.

Och tack .det är ca 10 år sen jag sist var i danmark och har igentligen inget negativt. Bara jag vart lite "rädd" ..Det känns som man kommer att ha mindre koll vad som händer hästen sen .Det är dock inte klart då det är många spekulanter på hästen och jag vill helst att han kommer till en tjej. m.m

Det är ju en bra bit om man ska hälsa på, men annars så har de ju ganska bra sidor i danmark där man kan se resultat, och man kan ju alltid ha mail kontakt med den som ska ha hästen.
Om det blir tal om leasing så tror jag inte att du får så mkt på % för det är fortfarande för låga premier i loppen.

det jag och den andra ägaren har kommit överens om är att ta 0% om vi lesar ut honom ..så det gör inte så mycket. Det gäller väll bara att han vill leasa också!!

Hej!

Jag har bott här nere i dk i lite mer än 1,5 år nu och tycker absolut att du kan sälja hästen hit! Det som skiljer travet här från det svenska är ju att det tyvärr är en helt annan ekonomi (låååga prissummor) vilket visar sig i att de kanske inte har lika fina saker (alla hästar har inte 5 egna täcken med namn på o.s.v. ;) ) och de anställda brukar ha nån mer passhäst än man har i Sverige. Men när det gäller hästens status, hantering m.m. är det som i Sverige, de flesta är snälla och tar väl hand om dom :)

Om du säger vad den heter kan jag ju hålla koll på den :angel:

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
993
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 861
Senast: mamman
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 747
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 223

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka