Sv: Trav är djurplågeri...
I dagens travronden...
Jag kan inte hitta den artikeln
I dagens travronden...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan inte hitta den artikeln
Travhästen är avlad för trav i över hundra år, fölungarna travar redan som små, för travaren är det den naturliga gångarten.
Vildhästen rör sig i trav vid lite snabbare förflyttningar så trav är nog lika naturligt som piaffer, passager, piruetter, tölt, passgång, skänkelvikningar etc.
Jag har alltid sett min häst som ett djur, vad skulle han annars vara? En krukväxt??
Och ett djur som hästens naturliga högsta gångart vid flyckt är????
Naturligt vis galopp, i annat fall förstår jag inte varför vissa travare i lopp plötsligt börjar galoppera.
Du kanske har ett bättre svar på denna fråga eftersom du ser hästen som ett djur.
Och ett djur som hästens naturliga högsta gångart vid flyckt är????
Naturligt vis galopp, i annat fall förstår jag inte varför vissa travare i lopp plötsligt börjar galoppera.
Du kanske har ett bättre svar på denna fråga eftersom du ser hästen som ett djur.
Du frågade varför obligatoriet togs bort, vilken del av saningen saknas? Att det sen inte återinförts efter att bättre vacciner tillkommit är en annan historia och inte det jag svarade på. Men upplys mig gärna om de "andra" anledningarna till att obligatoriet togs bort, jag vill veta.
Så ja travhästen är framavlad för att trava och väljer trav helst, att de sen tappar balansen och går upp i galopp ett par steg är inte särskilt konstigt då det är lättare för dem att blansera sig i galopp,
Tala inte om för mig att dagens travare är "naturliga", säg i stället att dom är en tillgång ekonomiskt för staten
En fråga: Hur fort kan en för dagen "naturlig" travare springa maximalt i som du påstår framavlad naturtravare???
Nja,jag ser ingen bild alls.Bara det där röda krysset som blir då.