Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon av bygghandlarna.
Jag har nog aldrig sett någon skiva som bara är av solitt trä. Antingen väljer man då någon typ av skiva, som t.ex. plywood eller så limmar man ihop en skiva själv av brädor. Trälim, ett par rejäla tvingar och en fil/rasp för att rugga ytorna som ska limmas ihop är det enda som behövs då. K-rauta eller Byggmax har väl något material som kan passa.
Plywood har man väl i hästboxar
köpa både furu- och ekskivor på bl a Bauhaus och Beijer. Jag köpte ekskivorna jag har i köket från Beijer och Bauhaus, två stora furuskivor som jag och ex gjorde skrivbord av inhandlades på Bauhaus. Jag satte tvärgående reglar under furuskivorna för att vara säker på att de inte skulle slå sig innan vi monterade ben, sladdhållare, elbräda och betsade dem. Under hade vi varsin lådhurs från IKEA. Funkade utmärkt.Vilka är det då? Alltså jag har noll koll. Trodde att bauhaus hade sånt men icke.
Det går att
köpa både furu- och ekskivor på bl a Bauhaus och Beijer. Jag köpte ekskivorna jag har i köket från Beijer och Bauhaus, två stora furuskivor som jag och ex gjorde skrivbord av inhandlades på Bauhaus. Jag satte tvärgående reglar under furuskivorna för att vara säker på att de inte skulle slå sig innan vi monterade ben, sladdhållare, elbräda och betsade dem. Under hade vi varsin lådhurs från IKEA. Funkade utmärkt.
Har du kollat i butik eller bara på nätet?
åk till en bygghandel och köp ek brädor, gärna spontade(eller vad det nu heter, dvs såna som går att sätta ihop), be dem såga till dem till rätt längd och såga av de yttre långsidorna så de är plana, sen är det bara att sätta ihop dem och ev limma.Träskivan jag skickade prisförfrågan om gick på 3000:-. Måste väl gå att få tag på en billigare skiva? Den ska ju liksom vara obehandlad och bara 80x90 cm. Ben och "underrede" har jag redan.