Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ok, då är det i så fall antagligen bäst att köpa en ny bara.Det är bara en kyltekniker som kan avgöra det.
Kylskåpet har blivit varmt.På vilket sätt är den trasig?
Vill du komma billigt undan är kyl-frys något som ofta skänks bort. Fast det är klart att nu i denna värmen vill man ha en fungerande kyl direkt så kanske inte så lätt att hitta en som skänks bort på en gång.Ok, då är det i så fall antagligen bäst att köpa en ny bara.
Kylskåpet har blivit varmt.
Husets säkringar är kontrollerade och frysen fungerar.
Och så ska man ha tur att den får plats. Hos mig verkar djupet på platsen där den ska stå, vara en begränsande faktor.Vill du komma billigt undan är kyl-frys något som ofta skänks bort. Fast det är klart att nu i denna värmen vill man ha en fungerande kyl direkt så kanske inte så lätt att hitta en som skänks bort.
Ok, då är det i så fall antagligen bäst att köpa en ny bara.
Kylskåpet har blivit varmt.
Husets säkringar är kontrollerade och frysen fungerar.
Kanon. Min frys är 1,5-2 år gammal och det är väldigt skönt att den sköter sig själv.Vad är åsikterna om automatisk avfrostning?
Vad är åsikterna om automatisk avfrostning?
Jag skulle nog inte heller betala extra för det, men supporten tipsade om en kylfrys som det är ordentlig rabatt på just nu som har den funktionen. Den blir därmed billigare än den jag tänkte köpa.Funkar i allmänhet skit (speciellt när det gått ett tag). Ingifte morbror vitvaruelektrikern håller med. Dock fungerar det bättre på kylar än frysar. Jag har personligen varit med om att två frysskåp krånglar pga den samt att frysdelen på min nuvarande kyl-frys krånglar med autoavfrostningen (som i att den fungerar inte alls och sätter igen med is på nolltid).
Inget jag skulle betala extra för iaf.
Jag har inte haft automatisk avfrostning och har inte saknat funktionen hittills. Avfrostning av frysen sker på vintern när man kan lägga ut den frysta maten utomhus i några timmar. Kylen har jag aldrig avfrostat ever. Visste inte ens att det skulle vara något man behöver göraJag skulle nog inte heller betala extra för det, men supporten tipsade om en kylfrys som det är ordentlig rabatt på just nu som har den funktionen. Den blir därmed billigare än den jag tänkte köpa.
Men jag har också noterat att den med mer lull-lull har sämre energiklass och mindre frys.
Jag hatar att behöva välja.
ExaktementeÖverlag väljer jag bort lull-lull så mycket som möjligt. Lull-lull går bara sönder, är min erfarenhet.
Samma här men både min kyl och min frys i köket är ändå självavfrostande. De har funkat finfint i de 6-7 år vi haft dem. Det var en feature jag inte kunde välja bort då det viktigaste kravet på skåpen var rostfritt. De båda boxarna i källaren är inte självavfrostande.Överlag väljer jag bort lull-lull så mycket som möjligt. Lull-lull går bara sönder, är min erfarenhet.
Helt suveränt, det är ju dötråkigt att frosta ur frysen och min själavfrostande frys är inne på år 6 nu och funkar som en klocka.Vad är åsikterna om automatisk avfrostning?