Trappor och kissa i koppel

killikill

Trådstartare
Har en schäfervalp på 5 månader som jag inte fick hem förrän han var 4 månader. Hos kenneln har han bara suttit i bur och fått va lös lite på gården då och då. Så när jag fick honom så kunde han inget, han kan för tillfället sitt och ligg och oftast hit. Hur höga krav kan man ställa på en sån valp?

Han kan inte kissa eller bajsa i koppel utan gör det endast om han är lös på gården. Hur ska man göra för att få honom att göra det, vänta ut honom?

Tänkte även på det där med trappor. Kan dom gå i trappor när dom är så liten om man tar det lugnt och inte kör full fräs uppför eller nerför?
flyttar snart till lägenhet och det blir lite jobbigt att bära honom uppför alla trappor.

Sv: Trappor och kissa i koppel

Klart du kan träna, men kom ihåg, det är hunden som bestämmer hur mycket, så läs av så du inte kräver för mycket.

Sen kan man alltid kräva "bashyfs", inkallning från kök till vardagsrum är också inkallning. Se till att du går först genom dörrar och trappor. Han ska kunna gå ordentligt i koppel utan att härja och dra, inte att blanda ihop med "fot", för det är någon helt annat.

Och visst kan han gå i trappor.

Vad det gäller att han bara kan gå på toaletten i trädgården, så kräver det nog en hel del tid från din sida. Hunden har lärt sig att gå på toa, det gör man på detta viset. Hunden skulle ha tränats att gå på toa utanför husets trädgård från fem veckors ålder. Så det är bara att kavla upp ärmarna och tålmodigt lära om.

Senast ändrad:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 288
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 842
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 702
Övr. Hund Jag har tagit på mig uppdraget att vara dagmatte 06.00-15 ca, detta är varannan vecka. Det är 2 st lite mindre hundar. Vi kom överens...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 721
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈