Trappa, hur £{@#¤% mäter man!?

Fastna även om man sätter dit matta? Hur menar du då? (Obs genuin oro, inte ifrågasättande!)
Mina galningar har så bråttom att jag fått sätta upp brädor mellan stegen för att de inte ska bryta benen av sig, jag kan alltså inte ha öppet mellan. :crazy:

Jag vet inte hur mattan du tänkte ser ut?

Mina galningar har så bråttom att jag fått sätta upp brädor mellan stegen för att de inte ska bryta benen av sig, jag kan alltså inte ha öppet mellan. :crazy:

Jag vet inte hur mattan du tänkte ser ut?

Aha, öppet mellan stegen har jag inte tänkt på - där kanske man borde sätta något skydd i så fall då... Min trappa inne mellan våningarna har öppet mellan stegen, så Monster är uppvuxen med att behöva tänka sig för i trappor.

Mattan jag tänkte på vet jag nu inte var jag sett, tänkte leta reda på en bild men inser att jag inte har någon aning om vad den heter eller var den finns! Tänk som ett trassel av gummi/plast"trådar", kanske 2cm tjock men väldigt svampig så sjunker ihop när man går på den, helt fritt för vatten att rinna igenom... Var kan jag ha sett något sådant? :banghead::laugh:

Men annars kanske något i stil med fejkgräs skulle kunna funka bra, så länge det låter vatten rinna igenom borde väl vad som helst funka? Ser det lite ut som gräs kanske hundar trivs bättre med att gå på det, plus att det ger halkskydd?

Aha, öppet mellan stegen har jag inte tänkt på - där kanske man borde sätta något skydd i så fall då... Min trappa inne mellan våningarna har öppet mellan stegen, så Monster är uppvuxen med att behöva tänka sig för i trappor.

Mattan jag tänkte på vet jag nu inte var jag sett, tänkte leta reda på en bild men inser att jag inte har någon aning om vad den heter eller var den finns! Tänk som ett trassel av gummi/plast"trådar", kanske 2cm tjock men väldigt svampig så sjunker ihop när man går på den, helt fritt för vatten att rinna igenom... Var kan jag ha sett något sådant? :banghead::laugh:

Men annars kanske något i stil med fejkgräs skulle kunna funka bra, så länge det låter vatten rinna igenom borde väl vad som helst funka? Ser det lite ut som gräs kanske hundar trivs bättre med att gå på det, plus att det ger halkskydd?
Håller det bara för nötning kan det ju vara värt att testa. :)

Nått sånt här?

47-37198_01.jpg

https://www.kellfri.se/halkskyddsmatta

Har du tänkt att monster ska gå där med så fungerar inte greting. Jag har köpt sån här halkskyddstejp för utomhusbruk att sätta fast på trappstegen. :)
Halkskyddstejp_5m.jpg
Åh, funkar den i trätrappor ute alltså? Jag håller på att slå ihjäl mig i min varje gång men trodde inte att sån tejp skulle sitta kvar!

Liknande trådar

Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 231
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar