Tränsstorlek till shettis

Munken22

Trådstartare
Hejsan!

Jag ska köpa ett nytt träns till "min" shettis. Han har ju redan ett, men där står ingen storlek:confused:

Han är ca 105-110 cm hög, hyfsat grov och med ganska långt huvud. Jag tror han har ponny i grimma fast med extra hål.

Det tränset jag har hittat som jag har råd med är ett från Globus, modell Calinka tror jag det hette.

Känns som att shetland kanske blir för litet samtidigt som ponny kanske blir för stort? Jag kommer att beställa från webshop så har ingen möjlighet att se det IRL före köp.

Tack för svar:bow:

Sv: Tränsstorlek till shettis

Du får väl maila den butik du är intr av och få mått? Det kan ju variera väldigt inom olika märken också.

Min shettis har ponny på ett träns, och shetland på ett annat. Olika märken :D

Jag har storlek ponny på träns och grimmor till i princip alla mina shettisar.
Storlek shetland brukar ofta vara för små i pannband, nosrem och käkrem...

Jag skulle tro på ponnystorlek. Har själv två ganska maxade shettisar o de har ponnystorlek på allt. Shettis brukar vara för smått.
Men är du osäker så ring eller maila företaget och be om mått!

jag har globus träns till mina a-ponnys och du ska nog ta ponny, Globus är små i storlekarna. När jag köpte shettis passade det mini så jag har nu ponnystorlek.
Globus alla saker till små hästar är små i storlekarna.

Ok tack för alla svar:) Har inte hunnit mejla än men det blir stl ponny då:D

Tack för hjälpen:bow:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 611
Senast: Blyger
·
Utrustning Ni som har A ponnys av slankare typ, var hittar ni passande utrustning? Köper ni ponny-storlek eller till shettis? Jag tänker främst på...
Svar
3
· Visningar
515
Senast: Kiwifrukt
·
Utrustning Vad har era shettisar för storlek på träns? Och vad skulle ni tycka var logiskt till en shettis modell större och grövre? Han har...
Svar
3
· Visningar
838
Körning Nyligen köpt ett 5-årigt shetlands sto, hon är inkörd och är lugn men pigg och trevlig att köra! Fick med hennes utrustning och tycler...
2
Svar
32
· Visningar
2 441
Senast: _L_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar