L
loch
Sv: Utrustning till shettis. förbättra/byta? Viss omskolning gällande byte i utrustni
Håller med alla andra; vilken ljuvlig ponny!
Satsa först på en bra sele! Är ekonomin begränsad kan jag rekommendera en syntetsele för 1300:- komplett från selar.se det har vi till ponnyn.
[/url][/IMG]
Vi har även Globusrockarden som du kan se, men tänk på att den inte går att tävla med samt att den är anpassad för barn, inte för vuxna!
Svarar alla.
Jo, visst går det att komplettera, men just nu tror jag ändå att det lutar mot en helt ny sele, då passar allt ihop och det känns bäst just nu.
Ang avsaknaden av svanskappa. Som jag skrev tidigare. Föregående ägare sa att hon blev irriterad av den när hon kördes. Därför har jag valt att ha den utrustningen hon är van vid de två gånger jag hittills kört henne under den knappa veckan jag ägt henne
Har i dags läget inga planer på att tävla med henne. Men klart att det är bättre att köpa en rockard godkänd för tävling om jag ändå köper en, då kan jag ju välja sen.
Kollat runt efter begagnat, och det som är vettigt är tillräckligt dyrt för att det nästan ska löna sig att hellre köpa helt nytt.
Ang att fixa själv. På rockarden skulle vi nog kunna fixa en hel del. Men då blir det ändå till att fixa fjädring, svängel, öglor för baksele mm Så frågan är om det inte vore enklare om inte annat att köpa en annan... Ekonomiskt så går det ihop, men det blir ju ändå en del pengar...
Det någon skrev om Globus rockard, är det något att titta på? Hört varierat om dem. Den hos Jäboruder jag blev tipsad om högre upp verkar ju stabil i alla fall.
Och tusen tack för alla söta ord om henne! Ska hälsa henne, hon brunstar för fullt och mottager all uppmärksamhet tacksamt
Håller med alla andra; vilken ljuvlig ponny!
Satsa först på en bra sele! Är ekonomin begränsad kan jag rekommendera en syntetsele för 1300:- komplett från selar.se det har vi till ponnyn.
Vi har även Globusrockarden som du kan se, men tänk på att den inte går att tävla med samt att den är anpassad för barn, inte för vuxna!