Utrustning till shettis. förbättra/byta? Viss omskolning gällande byte i utrustning.

Sv: Utrustning till shettis. förbättra/byta? Viss omskolning gällande byte i utrustni

Svarar alla.

Jo, visst går det att komplettera, men just nu tror jag ändå att det lutar mot en helt ny sele, då passar allt ihop och det känns bäst just nu.

Ang avsaknaden av svanskappa. Som jag skrev tidigare. Föregående ägare sa att hon blev irriterad av den när hon kördes. Därför har jag valt att ha den utrustningen hon är van vid de två gånger jag hittills kört henne under den knappa veckan jag ägt henne :)

Har i dags läget inga planer på att tävla med henne. Men klart att det är bättre att köpa en rockard godkänd för tävling om jag ändå köper en, då kan jag ju välja sen.

Kollat runt efter begagnat, och det som är vettigt är tillräckligt dyrt för att det nästan ska löna sig att hellre köpa helt nytt.

Ang att fixa själv. På rockarden skulle vi nog kunna fixa en hel del. Men då blir det ändå till att fixa fjädring, svängel, öglor för baksele mm Så frågan är om det inte vore enklare om inte annat att köpa en annan... Ekonomiskt så går det ihop, men det blir ju ändå en del pengar...

Det någon skrev om Globus rockard, är det något att titta på? Hört varierat om dem. Den hos Jäboruder jag blev tipsad om högre upp verkar ju stabil i alla fall.

Och tusen tack för alla söta ord om henne! Ska hälsa henne, hon brunstar för fullt och mottager all uppmärksamhet tacksamt ;)

Håller med alla andra; vilken ljuvlig ponny! :love:

Satsa först på en bra sele! Är ekonomin begränsad kan jag rekommendera en syntetsele för 1300:- komplett från selar.se det har vi till ponnyn.
21570057.jpg
[/url][/IMG]

Vi har även Globusrockarden som du kan se, men tänk på att den inte går att tävla med samt att den är anpassad för barn, inte för vuxna!

Sv: Utrustning till shettis. förbättra/byta? Viss omskolning gällande byte i utrustni

Tack för tips om sele. Hur menar du med att Globus rockarden är anpassad för barn? Vad är vettigt att ha i rockard väg om man vill kunna åka 1-2 vuxna?

Hittar inte sidan. Prövat med olika stavningar. Vore kul att se rockarden du skrev om!

Utrymmet för benen passar bra för barn men inte för vuxna...
Det är bara att leta och prata med folk för att hitta en vagn, färdig eller måttbeställd, som passar både er och hästen.
Lycka till!!! ;)

haha nej va kul såg bilden på utrustningen till salu på en salu sida och tänkte nästan maila och fråga om shettisen va till salu den var riktigt fin:)

vet inte hur du gjort nu för missat att läsa hela tråden.

MEN hade jag haft en utrustningen hade jag nog fixat iordningen den för så illa var ju inte vagnen.

eller så köper man helt nytt istället.
för jag tror inte det funkar att antingen köpa ny sele eller ny vagn utan bäst är att fixa båda nytt i så fall.

nyfiken bara...vad är detta för sele??

haha, ja det gjorde det ju!!:o
uppfattade det mer som att du visade vagnen och att du kunde rekommendera nylonselen, men uppfattade inte att det var den som satt på:crazy:

jämför man med deras hemsida tycker jag inte det ser ut som den...bilder kan luras..

*KL*

Har som någon skrev som sagt lagt ut annons och har nu sålt rockarden. Har fått frågor även från de som svarat på annonsen om att köpa ponnyn, men hon är INTE till salu! ;)

Har som sagt sålt rockarden då jag kände att det vore värt att ha en med fjädring och lite annat. Så nu är funderingen mest på om vilken av följande tror ni (eller har erfarenhet av) är bäst:

http://www.jaboruder.se/ klicka på till salu

http://www.mickesfyrhjulingar.com/sv/shettis.html

Globus rockard

Någon helt annan?

Sele är jag helt inne på att skaffa en från driveout, någon av de billigare i läder.

Har du råd tycker jag du helst klart ska sattsa på "globusrockarden" av den stabilare typen!
Finns väll fler som säljer den, har jag för mig...?:)

Finns det fler än Jäboruder som säljer den?

Liknande trådar

Körning Har ju fått hem en minishettis på foder för obestämd tid (1-2 år minst) och ska börja köra! Har provat både tömköra och med vagn och...
Svar
8
· Visningar
2 210
Senast: Vogue
·
Körning Jag har scannat av begagnatmarknaden i veckor och nu ger jag upp, det får bli nytt istället! Folk kan ju varken skriva ut vilka delar...
Svar
12
· Visningar
2 920
Senast: kolblakkur
·
Körning Har nu skaffat en shettis till min 3½ åriga dotter, och jag tänkte hjälpa till att motionera honom genom att köra honom:) Har tidigare i...
Svar
2
· Visningar
1 417
Senast: Bubbaz
·
Körning Jag är jättesugen på att köra min häst, som är inkörd hos förre ägaren. Har mest bara kört shettisar i mitt liv och aldrig varit sådär...
Svar
7
· Visningar
1 188
Senast: IdaaaSun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25