Transportsperma på Smasher?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Thewebwolf
  • Startdatum Startdatum
T

Thewebwolf

Är det någon som vet om de skickar transportsperma på Smasher? Står inget i annonserna eller på hemsidan.

Någon som vet nåt?

Är lite sugen på att betäcka min Peace on Earth-märr med honom men det är lite långt att skicka iväg henne från Sundsvall för en inseminering.

Hästarna han lämnar verkar vara fina travare med bra skalle även om en del är sköra.

Sv: Transportsperma på Smasher?

När han stod hos oss på alebäck för några år sen så skickade vi transportsperma på honom... Det gick oftast ganska hyffsat så länge paketen kom fram i tid. Min rekommendation är att du ringer dit han står för att kolla. Annars hade han bra dräktighet överlag även om sperman kunde vara ngt blaskig...:smirk:

OK, då vet jag att det gjorts förut i alla fall. Märren jag har har varit lätt att få dräktig de två gånger jag provat, det har varit med transportsperma.
Senast blev det bara en gång eftersom det var midsommarhelg när hon var brunstig, det gick då med.

I år har hon gått tom. Jag vet inte om det har någon betydelse speciellt.

Jag tror nog det funkar bara dom skickar.

Jag tror att de bara skickar i undantagsfall, just för att han har lite dålig kvalitét. Men ring och hör med dem.

Jag har dräktigt med Smasher nu:)

Men du kan ju i alla fall försöka få transportsperma men samtidigt vara beredd på att behöva skicka stoet, framförallt eftersom hon är tom och du inte behöver vara orolig för ngt föl :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 694
Senast: Anonymisten
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 928
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 584
Senast: Fibusen
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 334
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar