MsSleepalot
Trådstartare
Fick höra idag att skulle det hända något under transportkörning med hästen och den inte haft på sig transportskydd skulle försäkringen inte gälla. Är det så?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*Gotlandsrusset* skrev:men samtidigt, hur kul är det för hästen när lilla luckan är helt nere? Den kommer, säger inte att alla hästar,reagera på trafiken bakom och kanske bli orolig. Har åkt efter en transport där luckan var helt nere(lilla) och hästen stod inte still en sekund, den tittade bakåt hela tiden och trampade. Tror det är lugnare för hästen om den är stäng eller endast lite öppen. Jag sj skulle få panik om jag stog i en transport och såg hur en stor långtradare kom upp bakom mig...uscha..
Mia_R skrev:Om det blev vakuum i transporten skulle hästen ligga död... :smirk: Vakuum = lufttomt! QUOTE]
Det är så jag har tänkt också... Och även om det inte avr så starkt vakuum att hästen dog av totalt syrebrist (alltså, att det är som ett evig "sug" inne i transporten men det blir inte helt tomt) så borde ju hästarna vara fruktansvärt trötta när man kommer fram!!!
Kom på nu, när jag satt o läste här.. Någon skrev att h*n hört att det var någon ny eu-regel eftersom hästarna klättrat ut genom lilla luckan... Jag har löst det! De klättrar inte ut, det är vakuumet som suger ut dem genom lilla luckan!!!
Skämt åsido!
//Lillan