Transportbur för undulater?

BlackRose

Trådstartare
Ska flytta nu i helgen och först nu slog det mig att jag bör ju ha någon slags transportbur för fåglarna,
så dom inte får panik och skadar vingarna... :(

Hur stor/liten bör en transportbur vara åt två fullvuxna undulater?
Räcker det med en sittpinne och plats för mat och vattenskål?

Har tänkt ta och snickra en själv då jag har nät över :)

Någon som vet hur stor/liten den bör vara? Andra tips vid flytt av undulater? :bow:

20114537.jpg

Sv: Transportbur för undulater?

När jag köpte mina undulater fick jag hem dem i varsin liten papplåda av uppfödaren. Lådorna var rektangulära och ganska små (så de inte skulle kunna flaxa) med luftspringor. Jag hade dock bara en kort färd att fara, 10-15min. Fåglarna verkade lugna under hela färden, satt och pratade med varandra under resan.Det finns också mindre transportburar att köpa, kolla på nätet hur stora de är (med tanke på eget bygge). De kanske egentligen är de mest optimala för att förvara fåglar i under resor (?). Lycka till! :)

Sv: Transportbur för undulater?

jag tror att det är bäst att du har dem i kartong med lufthål, ett mörkare mindre utrymme med trasa/hö/bomull eller annat mjukt underlag gör att de håller sig lugnare än om du skall ha en öppen bur och fara att lyfta runt och vingla med..

kolla på dina fåglar i buren, flaxar de för att sträcka på vingarna var 20:e minut? eller kan de ibland sitta stilla(& gå fram och tillbaka på pinnen) 2-3 timmar?

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 456
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 460
Senast: miumiu
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 414

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka