Transportbestämmelserna

Sv: Transportbestämmelserna

KL*

Pratade med den eminenta Kalmarpolisen igår....
Jodå, dom VET att det finns riktlinjer..... och det borde vi kunna förstå att det är Jordbruksverket som bestämmer och inte STC. Inte för att poliserna jag talade med visste så mycket om vad Jordbruksverket sagt men dom visste i alla fall att det fanns bestämmelser!! Jag frågade lite försynt om hur dom skulle kunna bötfälla dom som inte följde dessa bestämmelser om dom själva inte visste vad som gäller...... Polisen svarade, lite pressad, mig att "alla ska ju ha kompetensbeviset" och när jag förklarade att det inte var det som stod på Jordbruksverkets hemsida ändrade han det till att "oavsett så kommer många att bluffa sig ur det ändå".

Slutsats: Poliserna vet att det finns bestämmelser men inte vad som står eller vilka/ när det ska gälla.

Liknande trådar

Trav Angående de nya Transporteringsbestämmelserna... Tydligen är det inte så klart som man trodde från början,. Jag vet att sådana här...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 873
Senast: Natasja
·
Trav Angående transporter av djur 071113 kl 15.14 Det har tillkommit en del bestämmelser från EU för att få transportera djur i en...
2
Svar
23
· Visningar
2 311
Senast: Mehl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar