Transport tips?

Martina93

Trådstartare
Någon som har nått bra tips på en transport för en häst som hoppar över frambommen och i sidolastat släp även lyckats komma över mellanväggen??
 
Sv: Transport tips?

Har du provat binda fast hästen lågt, under fönstret framtill, så den inte kan slänga upp huvudet och hoppa?
 
Sv: Transport tips?

För att minimera risken om hästen ändå hoppar över kan jag rekommendera Fautras Provan där frambommen automatiskt fälls när belastningen blir 100 kg.Är ett supersläp även på andra sätt för hästar som är krångliga att lasta /köra.
Jag vet de som provat alla tips som finns som till slut byggt upp typ ett galler uppepå bommen där bara halsen får plats men vet inte om det också kan bli farligt om hästen är riktigt hysterisk.
 
Sv: Transport tips?

Tack för era tips. Ska åka och kolla på en fautras oblic med mellanväggen hela vägen upp till taket de borde kanske kunna fungera. Ska även passa på att kolla på ett provan.
 
Sv: Transport tips?

Fautrasvagnarna är fantastiska. Jag har köpte en Fautras Oblic +3. Har aldrig varit så nöjd med en trasport som denna.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 597
Senast: Freazer
·
Hästhantering https://www.hippson.se/artikelarkivet/hoppning/albert-voorn-om-jag-inte-delar.htm?fbclid=IwAR0FTs4GkpUioptxwC32EKPYo-_CLV-fSAAI9wyk5opckE...
Svar
11
· Visningar
2 081
Senast: Badger
·
Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 033
Senast: Tora
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock...
2
Svar
20
· Visningar
918
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp