Transport med stor sadelkammare/sadelrum

Kanintant

Trådstartare
Ska byta transport och funderar vad jag har att välja på och behöver lite tips. Vet ni några som uppfyller dessa krav?

- Ej för ny modell utan en som går att hitta begagnad för runt 20-50 000.
- Stor sadelkammare/klädkammare, inte en sådan liten under en krubba utan mer som ett rum, eller som i boj bravo. Ska klara två westernsadlar.
- Minst ca 1100 kg lastvikt (har BE och stark bil).

Jag har kikat på Boj Bravo som verkar har bra med plats i den långa modellen och som ser vettig ut i övrigt också men finns det fler? Umesläp har jag sett nya med riktigt rum och även Böckmann men de ligger långt över min budget.
 
Brenderup Imperial har samma som Boj, sadelkammare på ena sidan och garderob på andra sidan. När jag bytte golv på min hos ÅF så passade jag på att bygga om den lite så dom plockade bort väggen mellan sadelkammaren och garderoben så det blev ett enormt utrymme där framme att packa i!

Den har 1120 i lastvikt och ser ut så här! Min här är ifrån 1998 och detta var i somras och jag har inte tagit hand om den så jäkla mkt som man skulle kunna så det går säkert att hitta i bättre skick.

19059588_10155380015246797_2422087481963406035_n.jpg



Otroligt mkt plats invändigt och man kan lätt stå 2 personer och tränsa därinne samtidigt utan att trängas.
obs lånad bild

Brenderup_Hestetrailer_Imperial_Exclusive.jpg
 
Jag har en Star Trailer Ringo Star (Thule Excellent), har kört en gräsklippare + lite andra grejer i sadelkammaren på den. Väldigt nöjd med släpet i övrigt!
 
Ska byta transport och funderar vad jag har att välja på och behöver lite tips. Vet ni några som uppfyller dessa krav?

- Ej för ny modell utan en som går att hitta begagnad för runt 20-50 000.
- Stor sadelkammare/klädkammare, inte en sådan liten under en krubba utan mer som ett rum, eller som i boj bravo. Ska klara två westernsadlar.
- Minst ca 1100 kg lastvikt (har BE och stark bil).

Jag har kikat på Boj Bravo som verkar har bra med plats i den långa modellen och som ser vettig ut i övrigt också men finns det fler? Umesläp har jag sett nya med riktigt rum och även Böckmann men de ligger långt över min budget.

Tidigare lånade jag ofta ett Star Industrier XR3000 - de sadelkammararna (2 st), som var en dörr från utsidan in i ett "eget" utrymme, var så stora att jag teoretiskt kunde stå där inne och byta om (i den som inte hade sadelhängare). Nu är jag visserligen inte världens jättemänniska, men ändå.
Just det exet vi lånade var väl kanske från -97 eller något, men tror den modellen fanns kring millenieskiftet - så priset bör ju vara relativt lågt idag.
 
Tidigare lånade jag ofta ett Star Industrier XR3000 - de sadelkammararna (2 st), som var en dörr från utsidan in i ett "eget" utrymme, var så stora att jag teoretiskt kunde stå där inne och byta om (i den som inte hade sadelhängare). Nu är jag visserligen inte världens jättemänniska, men ändå.
Just det exet vi lånade var väl kanske från -97 eller något, men tror den modellen fanns kring millenieskiftet - så priset bör ju vara relativt lågt idag.

Tack för ditt tips också, har lagt till det till min lista :D :D
 
Titta gärna lite på Boj Classic, garderob på ena sidan och sadelkammare på andra. Dessutom kan man skaffa packnät och sätta i hästdelen och packa ovanpå sadelkammare/garderob.
 
Titta gärna lite på Boj Classic, garderob på ena sidan och sadelkammare på andra. Dessutom kan man skaffa packnät och sätta i hästdelen och packa ovanpå sadelkammare/garderob.

tror det var den jag kollade fast trodde den hette boj bravo. i vilket fall så är det sån modell jag kikade på som vad Bojs.
 

Liknande trådar

Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 808
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jaha, står i träsket, behöver en ny transport. Ber om ursäkt över en rörig tråd med mycket om och men. Vad är era bästa tips för att...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 638
Senast: _Taggis_
·
Utrustning Jag har bestämt mig för att köpa en transport. Det stressar mig lite att vara beroende av att låna/hyra.. Har lite funderingar kring...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 897
Senast: Mimmimamma
·
Utrustning Äntligen ska jag byta ut mitt gamla Boj släp mot ett nyare och fräschare! Men som alltid så finns den stora frågan, vad ska man välja...
Svar
9
· Visningar
2 011
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp