transport med häst och vagn

G

Goat lover

Har fått löfte om att köpa ny transport till den nya bilen.
Funderar på vad som är bäst. Har sett någonstans en transport som är så stor att man gott och väl får in vagnen i fram. Men lyckas inte hitta den igen och jag kommer inte ihåg vilket märke.
Sedan har Cheval Liberte http://www.slapcentersyd.se/cheval.htm en fin vagn (2002XL maraton) som har en stor plattform ifram för att få med vagnen. gillar Chevals transporter och det är bra pris på den. Men verkar som om den kan vara lite otymplig när den blir så lång.
vad använder ni andra??
tips??
ideer??

Sv: transport med häst och vagn

Här är en jag hittade på nätet för en tid sedan: http://www.fredskog.com/ Klicka på "hästtransporter". Har frågat om priset vet jag men jag kommer inte ihåg tyvärr. Antagligen import eftersom dom gav priset i Euro.

Den du länkade till såg ju himla bra ut, men det förutsätter att man bara ska ha med en vagn... Tävlar man i körning så har man ju oftast två vagnar med sig, en maraton och en finvagn. Nu vet jag ju inte om du tävlar eller om du bara ska ha en vagn (som man ju kan ha om man tävlar lägre klasser) och då funkar det ju fint.

Vi har en mindre hästbus med bodel och plats för två hästar, efter den har vi ett släp med båda vagnarna på. Innan hade Karin en Pick-up med vanlig transport, då hade hon hästen+utrustning i transporten och vagnarna på flaket till pick-up'en :)

Den du länkade till såg ju himla bra ut, men det förutsätter att man bara ska ha med en vagn... Tävlar man i körning så har man ju oftast två vagnar med sig, en maraton och en finvagn. Nu vet jag ju inte om du tävlar eller om du bara ska ha en vagn (som man ju kan ha om man tävlar lägre klasser) och då funkar det ju fint.

Vi har en mindre hästbus med bodel och plats för två hästar, efter den har vi ett släp med båda vagnarna på. Innan hade Karin en Pick-up med vanlig transport, då hade hon hästen+utrustning i transporten och vagnarna på flaket till pick-up'en :)

med mina små pluttvagnar så får jag gott och väl plats med två stycken :smirk:

va billig den med maratonplatta va under 70000:- har bara sett sådana för 120 innan.

man behöver ju ekort oxå.

va billig den med maratonplatta va under 70000:- har bara sett sådana för 120 innan.

man behöver ju ekort oxå.

Inget e-kort på chevalen. Man kan själv välja vilka vikter man vill ha den regad med..
Trevliga bra transporter är det i övrigt också. mina föräldrar har en som vi har använt flitigt. ligger kanon på vägen och så gör det ju inte det hela sämre att den är snygg också...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 595
Senast: Ceta
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 651
Hästvård Hej alla nu behöver jag lite nya ideer, tips och trix. Min unghäst nu 4 men mer som 3 tappar otroligt snabbt orken/energin Vi har...
Svar
3
· Visningar
1 028
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 377
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Stor enkel hundras med lagom driv