Transport för liten A-ponny o häst mkh 178cm och högrest.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare GrodingeStall
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 174
G

GrodingeStall

Vi har i vår verksamhet häst i alla storlekar. Behöver tips från er i samma sits. Vad har ni för transport till sådana storleks skillnader? Kanske framför allt vad har ni som har stora hästar?
T ex har upplevt att i Värmlandsvagn Classic (-08) kan inte lilla shettisen åka, hon når inte över bommen fram. Går visserligen ordna nya bomfästen. Star Trailer Rubin (-04) fungerar utmärkt till den lilla. Men båda dessa transporter har en för låg lastvikt för den stora hästen, också är de förstås lite trånga. Skulle önska transporten hade fönster framtill samt också högt upp, men det är mindre viktigt på det stora hela.
Tar tacksamt emot förslag.

Sv: Transport för liten A-ponny o häst mkh 178cm och högrest.

Har ni kontaktat Boj? De kan tillverka efter egna önskemål alternativt förändra begagnat efter önskemål. Väldigt nöjd med deras service, har själv Boj Classic och tycker det är ett suveränt släp.

Tack, jo vi har pratat m Boj återförsäljare, mkt trevliga som vi lär återkomma till. Några bekanta m stora häst har Boj och Fautras. Men det finns så många märken nu på marknaden som jag inte känner till så väl, så gärna fler tips.

Kan också rekomendera Boj! :D I fall jag nån gång ska köpa transport igen så blir det en Boj! :love: Gillar också att dom har dörrar bak istället för bom,och går väldigt bra på vägen,älskar Boj!!! :bump:

Finns det någon som har annat släp till väldigt stor häst?
Ni som har Atec, Cheval-Liberté, Humbaur är det nått att ha för stora hästar?

Det enda jag kan tänka mig är intressant för stora hästar är Humbaur, ett imponerande släp. Atec och CL sorterade vi bort vid blotta åsynen. Förstnämnda har inte fått rätt på konstruktionen, det sistnämnda har på tok för dålig rymd fram och dessutom dålig ventilation och luftmängd.

Tack, då behöver jag inte fundera på dessa 2 i alla fall. Någon som har Humbaur? En bekant i dag sa hon haft Umesläp till sin stora häst, någon som har haft både Ume o Boj och kan tycka till om vilken som är att föredra till stor häst.

Jag vet att det är någon som tyckt att det är trångt mellan bommarna i Ume, men jag har inga belägg för det mer än hågkomst från någon tråd.

Liknande trådar

Träning Vet att det finns ett antal trådar under ämnet köra häst, ur hästen reagerar i släpet mm mm. Men jag tror ingen tar upp det jag har...
Svar
17
· Visningar
2 152
Senast: trofé
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka