Transport av häst till Tyskland

rebus

Trådstartare
Jag ska transportera min häst till Tyskland och tänkte kolla om era erfarenheter angående detta. Brukar lastbilarna köra non-stop t ex till Bremen ( runt 50-55 mil) eller vilar de någonstans, jag bor i Skåne. Ni får gärna tipsa med pm på seriösa transportörer. Vad är rimligt pris för en resa Skåne-Bremen?

Sv: Transport av häst till Tyskland

Jag skulle gissa att det inte är något stop mellan skåne och tyskland. Lättast är ju att söka på nätet efter olika transportbolag och sätta sig och ringa runt

Sv: Transport av häst till Tyskland

Jag vet var jag kan hitta transportbolag, men det är alltid bra med referenser;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Är på gång att köpa en häst, det blir första gången jag köper en häst, dessutom av en människa jag inte känner. Hästen står ca 60 mil...
Svar
3
· Visningar
1 187
Senast: Pilotta
·
W
Hästhantering Hej buke, åter igen tittar jag förbi för att få tips från de lite mer erfarna. Jag kommer förmodligen ta över min häst till...
Svar
16
· Visningar
1 397
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
37 822
Senast: Lobelia
·
S
Hästmänniskan Jag kommer att behöva flytta min häst 50 mil. Problemet är hur han ska transporteras. "Hästbuss" hade med tanke på åkkomforten varit det...
Svar
4
· Visningar
1 494
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama